Sprzężony kwas linolowy w suplementach na przykładzie czystego CLA i Bio CLA Duo

Sprzężony kwas linolowy w suplementach na przykładzie czystego CLA i Bio CLA Duo
Rate this post

clandclaCo do CLA nie ma żadnych wątpliwości. Sprzężony kwas linolowy wspomaga odchudzanie i to nawet u osób, które niewiele się ruszają. Ania pisała już o ciekawym eksperymencie z CLA w roli głównej TUTAJ – polecam zajrzeć.

Ja natomiast chcę się skupić nie tyle na odchudzającym działaniu samego kwasu ile na jego ogólnym wpływie na zdrowie. Przy okazji powiem wam w tajemnicy dlaczego warto wspomagać się suplementacją, która w gruncie rzeczy jest w tym przypadku NIEPOTRZEBNA, ale o tym za moment.

Czym jest sprzężony kwas linolowy?

Na początek trochę o samym kwasie. Wyobraźcie sobie, że jest on kwasem tłuszczowym. Przydaje się w odchudzaniu podobnie jak Omega 3, o których słyszy się często, że w warunkach niedoboru tych kwasów w diecie trudno schudnąć i trzeba jeść ryby i oliwy.

Sprzężony kwas linolowy jest dowodem na to, że nie tylko ryby i oliwy wspomagają odchudzanie, bo kwas ten (UWAGA) znajduje się w tłustym nabiale i czerwonym mięsie.

Innymi słowy może odchudzać również stek wołowy albo tłusty twaróg!

Mięso jest be!

W świetle powyższego wygląda na to, że odpowiednich ilości kwasu CLA można by sobie dostarczyć zjadając go w pożywieniu, ale jemy mało wartościowego mięsa, raz że trudno je kupić, dwa – jest diabelnie drogie. Poza tym żyjemy w czasach nagonki na mięso.

I na koniec – nawet jeśli jest przez przeciętnych przedstawicieli współczesnych społeczeństw jedzone to z reguły w połączeniu z węglowodanami, a takie zestawienia tuczą niemiłosiernie. 

Tłusty nabiał? Czemu nie! Sęk w tym, że wpojono już nam żeby wybierać raczej chude twarogi i chude mleko. Można to zmienić, ale trzeba włączyć świadomość, a poza tym wiedzieć, że i w nabiałowym tłuszczu kryje się zdrowie!

Tego większość osób nie wie.

Więc jest jak jest.

A zdrowie tkwi w kwasie!

Teraz parę ciekawostek na temat wpływu zdrowotnego sprzężonego kwasu linolowego:

  • jeśli chodzi o odchudzanie to stwierdzono, że jest najprawdopodobniej skuteczny w obniżaniu poziomu otłuszczenia organizmu,
  • najprawdopodobniej jest też skuteczny w profilaktyce nowotworów jelit, szczególnie u kobiet i to uwaga – działa tak dieta bogata w ten kwas, bo suplementów pod tym kątem nie badano,
  • uważa się, że CLA może zapobiegać rakowi piersi u kobiet po menopauzie (jedzących sporo sera) ale tu badania są nie tak jednoznaczne, może choć nie musi,
  • no i ostatnia ciekawostka – prawdopodobnie CLA obniża też poziom cholesterolu, część badań to potwierdza, część badaczy ma zastrzeżenia.

Jak by nie było CLA wydaje się kwasem bardzo bardzo zdrowym, a osobom mającym obiekcje przed jedzeniem mięsa tudzież tłustego nabiału pozostają suplementy takie jak czyste CLA i / lub Bio CLA Duo.

CLA czy Bio CLA Duo – który lepszy?

Zdania nie mam. Obydwa spełniają trochę różne funkcje.

Czyste CLA (to po prawej stronie zdjęcia) zawiera sam sprzężony kwas linolowy i ma działanie właściwe dla tego kwasu >> SPRAWDŹ TUTAJ.

Bio CLA Duo wzbogacono o zieloną herbatę i l-karnitynę, jest więc tak naprawdę zestawem trio. L-karnityna pomaga w regeneracji, zielona herbata ma przyspieszać metabolizm. Bio CLA Duo jest więc suplementem bardziej kompleksowym >> SPRAWDŹ TUTAJ.

Ceny są zbliżone, ale wydajniejsze jest czyste CLA (to pierwsze) – wystarczy brać jedną kapsułkę, wtedy całość wystarczy na 120 dni.

Decydując się na Bio CLA Duo trzeba się trochę nałykać: 2 tabletki w czasie obiadu + 4 kapsułki na noc (to mnie zdziebko odrzuca), wtedy opakowanie wystarczy na 15 dni.

A jak to wygląda u Was? Jecie tłusty nabiał? A może macie jakieś doświadczenia z suplementami z CLA?

Anita Jurkin

pozdrawiam :-)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

seven + three =