Kilka sprawdzonych sposobów na odchudzenie brzucha

Kilka sprawdzonych sposobów na odchudzenie brzucha
Rate this post

zaparcia

Fałdki, oponki, wystający brzuch to defekt sylwetki, który zdarza się także osobom niemającym większych problemów z nadwagą. Tkanka tłuszczowa na brzuchu może być pozostałością po ciąży, czasem jest to właściwość organizmu, że tłuszcz nie gromadzi się równomiernie na całym ciele tylko kumuluje w tym miejscu. U mężczyzn wystający brzuch to często  skutek przyjmowania nadmiaru kalorii ukrytych w alkoholu (stąd żartobliwa nazwa pokaźnego brzucha – „mięsień piwny”).

Dlaczego trzeba zadbać o płaski brzuch?

Zbyt wiele tkanki tłuszczowej na brzuchu to nie tylko kwestia estetyczna, ale głównie kwestia zdrowia. Tłuszcz w tym miejscu osadza się nie tylko pod skórą, ale gromadzi się wewnątrz brzucha, otaczając narządy wewnętrzne. Powoduje to gorsze funkcjonowanie tych organów, a więc pogorszenie stanu zdrowia.

Do walki z tłuszczykiem na brzuchu najlepiej przystępować od razu, gdy tylko zauważymy jego nadmiar. Jednak na każdym etapie można się go pozbyć. Jak to zrobić?

  • Po pierwsze, dieta

W przypadku otyłości brzusznej zalecana jest dieta niskokaloryczna, co sprowadza się do znacznego ograniczania pokarmów. W przypadku niewielkiego nadmiaru tkanki tłuszczowej na brzuchu można zastosować metody mniej radykalne. Wystarczy racjonalne odżywianie. Co to znaczy? Należy spożywać posiłki 5 razy dziennie. Przy odchudzaniu bardzo ważne jest śniadanie, z którego nie wolno rezygnować. Płatki owsiane, naturalny jogurt, świeże i suszone owoce, soki warzywne dadzą energii na kilka godzin. Kolację należy zjeść nie później niż na 2 godziny przed snem, bo w czasie snu maleje przemiana energii. W całodziennej diecie rezygnujemy ze słodyczy i produktów wysoko przetworzonych, ograniczamy białe pieczywo i inne produkty z białej mąki. Zwiększamy natomiast ilość spożywanych warzyw, bo są niskokaloryczne i dostarczają wiele błonnika, który wspomaga procesy przemiany materii. Owoce ograniczamy, bo zawierają dużo cukru.

  • Po drugie, ruch

Do pozbycia się tkanki tłuszczowej z brzucha niezbędne są ćwiczenia aerobowe, wykonywane bez odpoczynku przez minimum 20 minut. Powinny być wykonywane równomiernie, mięśnie wówczas spalają wówczas najpierw glikogen, potem tłuszcze. Proponowane ćwiczenia to: bieganie, trucht, nordic walking, skakanka, jazda na rowerze, pływanie, jazda na łyżwach i rolkach, pływanie a także taniec. Należy je wykonywać przynajmniej 3 razy w tygodniu.

Drugi rodzaj ruchu to ćwiczenia siłowe, wykonywane raz – dwa  razy w tygodniu.

„Brzuszki” – tak popularne ćwiczenie na mięśnie brzucha, nie likwidują jednak tkanki tłuszczowej.

Xanthadrene – suplement na odchudzanie brzucha?

Pozbycie się tkanki tłuszczowej z brzucha to trudne zadanie. Można sobie pomóc, stosując suplement diety, np. Xanthadrene. Jest to produkt specjalnie przeznaczony na odchudzanie brzucha. Zawiera fukoksantynę – substancję pochodzącą z pewnego gatunku  wodorostów. Stymuluje ona produkcję białka UCP1, a ono ma działanie termogeniczne. To skutkuje szybkim utlenieniem kwasów tłuszczowych i zwiększa produkcję ciepła. Już po 4 tygodniach stosowania preparatu obserwuje się 10% ubytek wagi, co najbardziej jest widoczne na brzuchu.

xanthadrene

Preparat zawiera ponadto ekstrakt z Hoodia Gordonii, co ogranicza apetyt oraz ekstrakt z zielonej herbaty, co przyspiesza metabolizm.

Xanthadrene posiada też właściwości prozdrowotne. Fukoksantyna jako regulator poziomu cukru we krwi zapobiega cukrzycy, kwas elagowy zapobiega powstawaniu nowotworów. Jednak podstawowy cel preparatu to odchudzanie brzucha.

Gdyby ktoś chciał dowiedzieć się więcej o fukoksantynie, wystarczy kliknąć – odsyłam do artykułu zamieszczonego jakiś czas temu na tym blogu.  O samym preparacie przeczytacie w TYM miejscu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

eighty four − = 82