Jak schudnąć zdrowo i bezpiecznie?

Jak schudnąć zdrowo i bezpiecznie?
Rate this post

odchudzane

Zdrowe i bezpieczne odchudzanie brzmi jak oksymoron. Dlaczego? Wystarczy przyjrzeć się większości diet odchudzających, których mechanizm działania polega przede wszystkim na drastycznym ograniczaniu kalorii albo zastępowaniu węglowodanów i tłuszczów produktami białkowymi. Taki model odchudzania nie przynosi wiele dobrego, bo choć początkowo widać pozytywne rezultaty, efekt końcowy jest jeden – jo-jo.

Ale wbrew pozorom zdrowe i bezpieczne odchudzanie jest możliwe. Oczywiście nie należy spodziewać się świetnych efektów po kilku dniach, bo to kuracja długotrwała. Ale opłacalna, ponieważ efekty zostają utrwalone. Warto więc poświęcić nieco więcej czasu (lub odpowiednio wcześnie zacząć kurację), żeby pozbyć się nadmiaru kilogramów bez żadnego uszczerbku na zdrowiu.

Zmień swoje podejście do odchudzania

To pierwszy krok, bez którego kuracja odchudzająca nie zakończy się sukcesem. Musisz zmienić swoje nastawienie i nie wmawiać sobie, że odchudzanie to same wyrzeczenia i zero przyjemności.

Jedz zdrowo i smacznie

Dlaczego od razu zakładać, że zdrowe jedzenie nie jest dobre? Wcale tak być nie musi, tym bardziej że teraz masz do dyspozycji mnóstwo produktów spożywczych, z których da się wyczarować przepyszne i dietetyczne dania.

Wystarczy tylko kilka dni zdrowego odżywiania, a poczujesz się znacznie lepiej. Szybko przekonasz się, że stronienie od obiadu, a zapychanie się tuczącymi przekąskami wcale nie było dobrym pomysłem. Dowiesz się też, że bycie na diecie wcale nie oznacza głodowania.

Tylko zamiast dań smażonych, postaw na dania gotowane albo pieczone. Odpowiednio doprawione będą miały wyśmienity smak. Filet z kurczaka duszony w warzywach z ryżem na ostro, kasza kuskus z papryką chili, sałatka z makaronem i tuńczykiem – czyż to nie brzmi smakowicie? A właśnie takie dania możesz jeść, będąc na zdrowej diecie.

Wysiłek fizyczny Twoim sprzymierzeńcem

Efekty odchudzania przyspieszysz, jeśli zaczniesz ćwiczyć. Dzięki temu łatwiej doprowadzisz do deficytu energetycznego, co będzie skutkowało utratą kilogramów.

Wysiłek fizyczny pewnie kojarzy Ci się z wieloma godzinami spędzonymi w siłowni. Ale wcale być tak nie musi. Wystarczy ok. 60 minut ćwiczeń aerobowych, by zauważyć widoczne efekty. Możesz w tym czasie biegać, jeździć na rowerze, a nawet pływać. Właściwie każda forma sportu jest wskazana.

Jak sobie poradzić z napadami głodu?

Na początku zdrowego odchudzania z pewnością będziesz mieć problemy z opanowaniem napadów głodu. Jeśli nie wiesz, jak sobie z tym poradzić, odsyłam Cię do jednego z poprzednich wpisów (klik).

Zdrowe i bezpieczne odchudzanie pozwala pozbyć się ok. 1-2 kilogramów w ciągu tygodnia. Wiem, że to może wydawać się mało w porównaniu z dietami, które kuszą hasłami „15 kilo w tydzień” czy „20 kilo w 10 dni”. Ale pamiętaj, że tylko stopniowe odchudzanie zapewni Ci trwałe rezultaty. A gdy już je uzyskasz dowiedz się, jak zachować idealną wagę.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

eight + one =