Jak schudnąć po ciąży + odchudzanie podczas karmienia piersią

Jak schudnąć po ciąży + odchudzanie podczas karmienia piersią
1 (20%) 1 vote

zaparciaKobiety, które w czasie ciąży zanadto przytyły chcąc wrócić do formy zaczynają odchudzanie niemal natychmiast po porodzie jeszcze podczas karmienia piersią. Czy to właściwa metoda postępowania? Może jednak lepiej zaczekać z odchudzaniem do momentu odstawienia dziecka od piersi?

 

No cóż, szczerze mówiąc to zależy. Zależy od zdrowego rozsądku i podejścia do odchudzania. Odchudzanie podczas karmienia piersią nie zaszkodzi dziecku ani matce (nie odbije się na “produkcji” i jakości mleka”) pod warunkiem, że będzie to odchudzanie rozsądne i zdrowe, a przechodząc na dietę dostarczymy organizmowi wszystkich składników odżywczych niezbędnych do wytworzenia pełnowartościowego pokarmu, a dodatkowo nie narazimy organizmu na stres fizjologiczny mogący skutkować zaprzestaniem produkcji mleka.

 

Poniżej kilka sposobów na to, jak schudnac po ciąży i na zdrowe odchudzanie podczas karmienia piersią.

 

Przejście na dietę … bez diety

Po ciąży zadbaj o to, żeby się nie stresować (stres tuczy najbardziej), a co innego jeśli nie wewnętrzne spięcie, złość czy wręcz irytację czujemy z reguły na myśl o diecie? Jak przekonują fachowcy od psychologii i dietetyki zacznij po prostu zdrowo się odżywiać tj. jeść wtedy, gdy jesteś głodna i odstawić produkty, które nikomu nie wychodzą na zdrowie. Kaloryczność posiłków też możesz zmniejszyć (zamiast smażonego panierowanego kotleta mięsko ugotowane na parze) co szybko przełoży się na utratę wagi, a nie narazi cię na głodowe męki i nie doprowadzi (co najważniejsze) do utraty pokarmu tym bardziej, że…

 

Karmienie piersią odchudza

Tak w każdym razie wynika z niektórych badań. W sumie to logiczne – o ile faktu że karmisz nie potraktujesz jako wymówki do tego, by bezkarnie objadać się tłustościami i słodkościami, a wdrożysz punkt opisany powyżej, rzeczywiście schudniesz – na produkcję pokarmu organizm wydatkuje sporo energii i używa wielu składników odżywczych. To co oddasz maluchowi w postaci mleka na pewno cię nie utuczy, a w sprzyjających warunkach pomoże schudnąć.

 

Jogurty, ryby i super-jedzenie

Jogurty i ryby są uznawane za super jedzenie – bogate w składniki odżywcze praktycznie nie tuczą. Jogurtów plastikowych (z różnymi nieciekawymi sztucznymi dodatkami) unikaj, na szczęście można dziś znaleźć i takie, które są w miarę zdrowe. Jeśli chodzi o ryby – te tłuste – są one źródłami kwasów tłuszczowych zdrowych zarówno dla ciebie (wspomagają odchudzanie) jak i niezbędnych dla dzieci.

Wprowadzając te super-produkty do swojej diety na pewno nie przytyjesz, a jest szansa że dzięki nim schudniesz.

Anita Jurkin

pozdrawiam :-)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

49 + = fifty three