Jak bieganie może pomóc Ci zrzucić zbędne kilogramy?

Jak bieganie może pomóc Ci zrzucić zbędne kilogramy?
Rate this post

bieganie

Pozbywanie się zbędnych kilogramów nie jest łatwym zadaniem. Warto jednak wykorzystać coraz ładniejszą pogodę, by zacząć uprawiać jogging. Warto zdecydować się na bieganie a odchudzanie będzie znacznie efektywniejsze. Ale spokojnie, wcale nie chodzi tutaj o pokonywanie dystansu maratonu. Wystarczy kilka kilometrów, by osiągnąć świetne efekty. Kluczem do sukcesu jest jednak wiedza – jak ćwiczyć, by szybko i trwale pozbyć się nadwagi?

W jaki sposób biegać, by spalać tłuszcz?

Niektórzy są zdania, że tkanka tłuszczowa jest najlepiej spalana w granicy 65-70 procent indywidualnego, maksymalnego zakresu tętna. By przekonać się, jaki mamy puls podczas treningu warto mieć przy sobie pulsometr, który bardzo dokładnie określi tętno. Co więcej – dzięki niemu będzie można dowiedzieć się kiedy przyspieszyć, a kiedy zwolnić bieg, by znaleźć się w określonej strefie tętna.

Jeśli nie posiadamy pulsometru, to nic. Można w inny sposób określić tętno i zrzucać zbędne kilogramy. Jak tego dokonać? Otóż jeśli jeszcze nie mamy wyrobionej kondycji, to najlepiej zacząć od szybszych spacerów, podczas, których można rozmawiać. Wówczas tętno jest mniej więcej w zalecanym zakresie. I właśnie wtedy spala się tłuszcz.

Co najmniej  przez pół godziny

Zacząć trzeba od tego, że 4-5 spacerów po jakieś 10 minut nie przyniesie zamierzonych efektów odchudzających. Warto zapamiętać, że organizm zaczyna spalać tłuszcz po około 20 minutach treningu. A zatem, jeżeli biegamy, czy szybko spacerujemy przez pół godziny dziennie, to przez te ostatnie 10 minut wysiłku organizm najefektywniej spala tkankę tłuszczową.  Chcąc osiągnąć jak najlepsze efekty  odchudzające, warto poświęcić więcej czasu na bieganie. Trzeba tylko pamiętać, że szybkość treningu nie przyniesie żadnego pożytku dla brzucha, czy ud. Gdy wysiłek jest szybszy to w takiej sytuacji następuje tylko przyrost masy mięśniowej i siły biegowej. A jeśli zależy nam na odchudzaniu, to lepiej jest biegać wolniej.

Trening to nie wszystko

By bieganie wspomogło odchudzanie trzeba również poświęcić czas na dietę. Nie chodzi tutaj o jakiś drastyczny sposób odchudzania, a raczej o zróżnicowane posiłki, które dostarczą organizmowi odpowiednich witamin i minerałów. Warto zatem jeść mniej, a częściej. Dodanie zdrowych przekąsek (marchew, ogórek, czy jabłko) do trzech głównych dań i zjadanie mniejszych porcji podstawowych posiłków z pewnością zmniejszy ilość spożywanych kalorii.

Warto również unikać krótkotrwałych diet, które tak naprawdę nie zagwarantują trwałego spadku masy ciała. Lepiej wykorzystać bieganie a odchudzanie będzie wtedy bardziej efektywne.

Żeby spotęgować efekty joggingu, można wspomóc się naturalnymi suplementami. Tabletki przyspieszające spalanie tłuszczu (z L-karnityną, zieloną herbatą, Cayenne, itp.) sprawią, że rezultaty odchudzania pojawią się w znacznie krótszym czasie. Jakie wybrać? Dla mnie hitem są TE, ale wiele osób wybiera TEN produkt.

I na koniec jeszcze jedna istotna kwestia – decydując się na bieganie, warto postawić na odpowiedni ubiór. Szczególne znaczenie mają tutaj buty. Chcąc zapewnić sobie maksymalny komfort, dobrze jest dostosować obuwie do stopy. Ciekawy artykuł poradnikowy tutaj.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

eight + 1 =