6 Sposobów na Skuteczne Odchudzanie

6 Sposobów na Skuteczne Odchudzanie
Rate this post

Jak schudnąć raz na zawsze? Zdarza ci się zadawać takie pytanie? Jeśli tak, jeśli masz problemy z odchudzaniem i / lub utrzymaniem wagi zmień trochę swoje postępowanie. Jak? To proste i trudne jednocześnie, bo wymaga pewnych zmian w podejściu do jedzenia i odchudzania jako takiego, ale odrobina wysiłku się opłaci – 12 sposobów na skuteczne odchudzanie opisanych poniżej naprawdę działa. Chcesz raz na zawsze schudnąć? No to do dzieła.

Ćwiczenia pomagają schudnąć

1. Zmień sposób definiowania własnych celów

To, co robisz (lub masz zamiar zrobić) nazywaj, jak chcesz, ale absolutnie unikaj stwierdzeń typu „zaczynam odchudzanie”, „odchudzam się”, „przechodzę na dietę”, „jestem na diecie”. Bo widzisz, chodzi o to, że odchudzanie kiedyś skończysz, diety też trwają przez ściśle określony czas. Lepiej zrobisz, stawiając sobie za cel długoterminowy zdrowy styl życia. W ten sposób zmienisz swój sposób myślenia o jedzeniu i podejście do niego.

2. Niech twoje cele mają odpowiednią wagę i znaczenie

Zamiast stawiać przed sobą zadanie typu „chcę się zmieścić w ulubione dżinsy albo kieckę”, „chcę zrzucić 5, 10, 15 kg” myśl i działaj w kierunku lepszego samopoczucia. Skoncentruj się na energii i dobrym samopoczuciu, a nie wyglądzie czy kilogramach. One tak naprawdę niewiele znaczą, tymczasem na pewno jesteś w stanie sobie przypomnieć dni, gdy miałaś / miałeś mnóstwo energii i czułaś się / czułeś lekki jak piórko. Dąż do osiągnięcia tego stanu – będzie ci dużo łatwiej.

3. Zmień elementy, które nie działają

Zastanów się, co ostatnim razem skłoniło cię do zaprzestania odchudzania. Jeśli twoim problemem było podjadanie w pracy albo niechęć do ćwiczeń wieczorem – zabieraj do pracy zdrowe przekąski (warzywa i owoce), a zamiast wieczorem ćwicz rano.

4. Ułatwiaj sobie życie

Otoczenie ma ogromny wpływ na nasze życie i nasze nawyki. Chętniej wyjdziesz na poranną przebieżkę, jeśli wieczorem przygotujesz sobie ulubiony dres i buty. Jeśli twoim problemem jest podjadanie otocz się w domu owocami – miej je zawsze pod ręką, wtedy chętniej po nie sięgniesz.

To proste i naprawdę skuteczne!

5. Stwórz grupę wsparcia

Niekoniecznie z osób mających podobne cele. Po prostu uświadom bliskich, do jakiego celu dążysz i poinformuj ich, że zależy ci na ich wsparciu. Nie chodzi o to, by przypominali ci o twoich postanowieniach każdorazowo, gdy sięgasz po tuczącą przekąskę, a raczej o to, by nie sabotowali twoich wysiłków i traktowali je ze zrozumieniem. Z doświadczenia wiem, że z tym może być spory problem, moja mama wszystkie moje pomysły dietetyczne traktowała zawsze jak fanaberie, nie szczędząc przy tym drobnych, acz dotkliwych złośliwości. Oby twoi bliscy mieli przyjaźniejsze usposobienie!

6. Bądź elastyczna / elastyczny

I dostosowuj się do okoliczności. Musisz być przygotowana / przygotowany na to, że klub, w którym trenujesz przez moment będzie nieczynny, śnieg usypie zaspy uniemożliwiające bieganie, w sklepie, w którym robisz zdrowe zakupy zabraknie jakiegoś asortymentu. Staraj się zawsze mieć w zanadrzu alternatywę i wykorzystaj ją w razie potrzeby. Zamiast ćwiczyć w klubie możesz iść na długi spacer, zamiast biegania pojeździć na rowerze w pobliskiej siłowni, a zamiast ulubionego musli możesz przyrządzić sobie własną kompozycję z ziaren, orzechów i pełnoziarnistych normalnych (niesłodzonych) płatków.

CDN…

Źródło: opracowanie własne na podstawie materiałów dostępnych w WEBMD.

Anita Jurkin

pozdrawiam :-)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

+ twenty = twenty three