Szybkie odchudzanie przed długim weekendem – 6 ekspresowych diet 1.00/5 (20.00%) 1 vote

Jak co roku, w moim (przypuszczam, że nie tylko w moim) dietetycznym życiu pojawia się wciąż ten sam problem – jest nim ociężałość po zimowym obżarstwie, która może nie tyle skutkuje obrośnięciem w tkankę tłuszczową, ale na pewno obciąża w jakiś sposób organizm i skutkuje przyrostem kilogramów (niekoniecznie tkanki tłuszczowej!). Czy tych kilogramów można pozbyć się w miarę szybko przed najbliższym długim weekendem? Oczywiście, że tak.

W ciągu kilku dni dużo tłuszczyku nie spalimy, ale możemy pozbyć się wszystkich tych „substancji”, które po wcześniejszym łakomstwie zalegają w naszym organizmie przysparzając nam czasem nawet dwóch czy trzech dodatkowych kilogramów.

Oto propozycje diet, które zdarzało mi się stosować w tym okresie. Wszystkie są skuteczne, jedne wymagają więcej inne mniej wyrzeczeń. Obowiązują w nich jednak pewne ograniczenia, najważniejszym jest zdrowie. Jeśli cierpisz na jakieś choroby z opisanych niżej, bardzo rygorystycznych dietetycznych wynalazków należy zrezygnować. Dodatkowo wszystkie te diety nie mogą trwać dłużej niż kilka dni. Mnie osobiście wydaje się, że najbezpieczniej jest stosować każdą z nich nie dłużej niż dwa / trzy dni choć, jak zaraz się dowiecie, w niektórych z nich zaleca się pozostanie na diecie nawet przez tydzień.

Diety jednodniowe

Są jeszcze w miarę najrozsądniejsze. Ich twórcy zalecają spożywanie 5 małych posiłków dziennie, co po każdym obżarstwie jest bardzo dobrym rozwiązaniem. Diety są dość urozmaicone, a że są dietami jednodniowymi na pewno nie spowodują żadnych szkód w organizmie. Stosując je (od czasu do czasu) nie musimy też obawiać się spowolnienia metabolizmu. Oto propozycje:

Dieta sałatkowa

Na śniadanie zjadamy 4 łyżki płatków kukurydzianych ze szklanką kefiru dodając 1/2 jabłka (koniecznie ze skórką). Poszczególne składniki można zjeść oddzielnie.

Na II śniadanie przygotowujemy 3 starte marchewki mieszamy je z 2 łyżkami chudego twarożku i doprawiamy sokiem z cytryny oraz pieprzem.

Na obiad zjadamy surówkę z cykorii, sałaty, ogórka, dwóch pomidorów i trzech marchewek. Przyprawiamy ją posiekaną cebulą i szczypiorkiem oraz dodajemy jedno posiekane jajko na twardo. Podwieczorek składa się jedynie z koktajlu kefirowego z ogórkiem, koperkiem i cebulą.

Na kolację możemy zjeść kilka liści sałaty z dwoma pomidorami, połówką ogórka, dwiema łyżkami twarożku i świeżymi ziołami. W trakcie tego posiłku możemy pozwolić sobie na odrobinę luksusu w postaci dwóch kromek pełnoziarnistego pieczywa.

Dieta owocowa

Na śniadanie zjadamy 2 łyżki płatków ze szklanką zsiadłego mleka i pokrojonymi owocami kiwi (1 lub 2). Dorzucamy do tego 2 mandarynki.

Na II śniadanie przygotowujemy kromkę chrupkiego pieczywa z twarożkiem i szczypiorkiem. Całość popijamy szklanką soku z pomarańczy (jak najlepszej jakości, najlepiej świeżego).

Na obiad jemy surówkę z roszponki, pestek słonecznika i pomarańczy doprawionych sosem kefirowym z czosnkiem, pieprzem i sokiem z cytryny.

Na drugie danie zjadamy jajo sadzone z grzanką najlepiej z pełnoziarnistego pieczywa. Na podwieczorek przygotowujemy sałatkę z mandarynek, pomarańczy i grejpfruta doprawioną odrobiną miodu i udekorowaną listkami mięty.

Na kolację przygotowujemy koktajl ze szklanki zsiadłego mleka i połówki banana, jabłka, kiwi i małej pomarańczy lub dwóch mandarynek.

Dieta białkowa (nabiałowa)

To moja ulubiona dieta z uwagi na to, że występują w niej twarożki, które uwielbiam w każdej postaci.

Na śniadanie zjadamy 4 łyżki serka wiejskiego, banana i kromkę pełnoziarnistego chleba (zamieniam ją na razowe płatki pszenne lub żytnie i mieszam je z serkiem.

Na II śniadanie jemy 10 dkg serka homogenizowanego z ogórkiem, cebulką i ziołami – ja dodaję do tego czosnek (jeśli mogę) i odrobinę chili (przyspiesza metabolizm i rozgrzewa).

Na obiad pieczemy trzy ziemniaki i polewamy sosem z serka z czosnkiem i ziołami, a do tego wypijamy pół szklanki maślanki, kefiru albo zsiadłego mleka.

Na podwieczorek zjadamy szklankę ryżu ugotowanego na mleku z dodatkiem ulubionego owocu. Ja dodaję mandarynki lub mrożone truskawki.

Na kolację przygotowujemy zupę krem z brokułów najlepiej na chudym mięsie (kawałku piersi z kurczaka na przykład). Zupę zaprawiamy odrobiną śmietany.

Dłuższe diety błyskawiczne

To bardziej drastyczne kuracje odchudzające. Są albo mono dietami albo dietami tak ograniczającymi podaż składników pokarmowych że stosowanie ich trzeba naprawdę ograniczyć do niezbędnego minimum a przy tym stale monitorować samopoczucie i w razie wystąpienia jakichkolwiek niepokojących objawów natychmiast zaprzestać stosowania diety.

Dieta ryżowa

Przez tydzień, czyli cały czas przed długim weekendem jemy ryż. Zjadamy go tyle, by się nasycić (w praktyce raczej ograniczamy łaknienie, bo ile tego ryżu można zjeść? Ja w każdym razie nie dam rady zjeść go zbyt wiele). Ryż gotujemy przez 12 minut w nieosolonej wodzie. I to tyle. Na śniadanie, II śniadanie, obiad, kolację. Chociaż ryżu możemy jeść sporo pamiętajmy by jednorazowo zjadać niewielkie porcje. Na koniec odchudzania tj. po tygodniu zjadamy śniadanie z otrąb, płatków owsianych, siemienia lnianego, kminku i majeranku zalanych gorącym mlekiem.

Po tygodniu takiego odchudzania trzeba bardzo uważać na efekt jojo. Konieczna jest dość długa dieta stabilizacyjna i oczywiście zdrowe odżywianie bez obżarstwa.

Trzydniowe odchudzanie

W zasadzie jest czymś w rodzaju skróconej diety kopenhaskiej. W ciągu tych trzech dni o 7-ej rano wypijamy szklankę zielonej lub czerwonej herbaty, o 9-ej zjadamy jajko na twardo wypijając filiżankę gorzkiej kawy, o 11-ej zjadamy 10 dkg chudego twarożku albo jogurt (naturalny), o 13-ej 20 dkg chudego mięsa, o 15-ej banana lub jabłko, o 17-ej znowu jajko na twardo tym razem z czarną herbatą a o 19-ej wypijamy szklankę soku pomidorowego lub czerwonego barszczu. W międzyczasie pomiędzy posiłkami należy wypijać sporo wody mineralnej, ale nie wcześniej niż 20 minut po posiłku.

Dieta amerykańska

Dieta amerykańska jest bardzo podobna. W ciągu pięciu dni można na niej zrzucić nawet 5 kg przy czym trzeba zdawać sobie sprawę z faktu, iż zaledwie w części będą to kilogramy pochodzące z tkanki tłuszczowej. Dieta jest bardzo prosta, codziennie zjadamy o 10-ej trójkąt sera topionego i wypijamy filiżankę kawy bez dodatków, o 12-ej jemy jajko z pomidorem, o 14-ej zjadamy jabłko bądź inny spory owoc, o 16-ej 20 dkg twarogu z papryką albo ogórkiem, a o 20-ej wypijamy kieliszek czerwonego wina. W międzyczasie pijemy wodę mineralną.

Wszystkie te diety mogą stosować jedynie osoby zdrowe. Jeśli w trakcie ich trwania zauważymy jakieś niepokojące objawy należy natychmiast wrócić do normalnego, zdrowego i dobrze zbilansowanego modelu odżywiania.

Płaski brzuch w męskim wydaniu, czyli jak pozbyć się mięśnia piwnego?
6 Sposobów na Skuteczne Odchudzanie

Anita Jurkin

pozdrawiam :-)

4 komentarze

Zostaw komentarz

FEEDBACK


dwa + = 9

czterdzieści dwa + = czterdzieści siedem