Rate this post

Tak zwana otyłość brzuszna ma swoje przyczyny ściśle związane z płcią. To właśnie męskie hormony powodują, że tłuszcz rozmieszczony jest w taki właśnie sposób. Co ciekawe, otyłość brzuszna jest też problemem pań po menopauzie, gdy poziom męskich hormonów w organizmie kobiety rośnie.

Ale najgorsze jest chyba to że figura typu jabłko jest problemem nie tylko estetycznym, ale i zdrowotnym, bo często towarzyszy jej groźne otłuszczenie narządów wewnętrznych.

Dwa kroki do płaskiego brzucha

Odchudzanie brzucha polecam panom sprowadzić do dwóch prostych kroków.

  1. Redukcja tkanki tłuszczowej. Nadmiar tłuszczu trzeba po prostu spalić, nie ma innego wyjścia. Dalej dowiesz się, jak to dokładnie zrobić.
  2. Wzmocnienie mięśni brzucha. Rozwój tkanki mięśniowej sprawi, że twój brzuch będzie płaski i zyska naprawdę dobry wygląd.

Jak spalić tkankę tłuszczową na brzuchu?

Przede wszystkim musisz zacząć od rewolucji diecie. Na dobry początek pożegnaj się z piwem, tłustymi potrawami, słodyczami i kalorycznymi przekąskami, odstaw też napoje gazowane.

Jedz jak najwięcej zdrowego białka: chude mięso, ryby i owoce morza, niskotłuszczowy nabiał to twoi sprzymierzeńcy. Zadbaj też o to, by jeść często i regularnie (pięć posiłków dziennie). Nie zapominaj o warzywach i owocach – wbrew pozorom naprawdę potrafią być smaczne!

Warto też wprowadzić zasadę, że ostatni posiłek to chude białko bez węglowodanów i zjadasz go około trzech godzin przed snem.

Nie pozbędziesz się jednak tkanki tłuszczowej bez aktywności fizycznej. Niestety, przełączanie programów pilotem się nie liczy. Do spalenia tkanki tłuszczowej potrzebujesz przede wszystkim ćwiczeń aerobowych. Trening aerobowy to na przykład bieganie, pływanie, jazda na rowerze czy nawet szybki marsz, jeśli nie masz dobrej kondycji. Dopiero, gdy dzięki diecie i ćwiczeniom uda ci się osiągnąć prawidłową masę ciała przychodzi czas na drugi etap drogi do idealnego brzucha.

Ćwiczenia na płaski brzuch dla mężczyzn

Kiedy spaliłeś już większość tkanki tłuszczowej, możesz zająć sie rzeźbieniem i budową masy mięśniowej. Jaki trening brzucha będzie najskuteczniejszy?  Zawsze przyda sie regularne robienie brzuszków, najlepiej na siłowni, z wykorzystaniem odpowiedniej ławeczki i obciążeń, ale tak naprawdę powinieneś zacząć od tzw. złotych ćwiczeń, są nimi przysiady, pompki i martwy ciąg. Pamiętaj o odpowiedniej technice, bo źle wykonywane ćwiczenia nie przynoszą efektów!

Wspomaganie redukcji tkanki tłuszczowej na brzuchu

Jak zapewne wiesz, a jeśli nie wiesz za moment się o tym dowiesz, za gromadzenie się tkanki tłuszczowej na brzuchu odpowiada przede wszystkim kortyzol i (w dużym stopniu) insulinoodporność. Winny jest więc taki a nie inny profil hormonalny. Hormony wyregulujesz dietą i ćwiczeniami, ale trochę to potrwa.

Cały proces możesz przyspieszyć przy pomocy rozsądnej suplementacji. Na polu walki z insulinoodpornością najlepiej sprawdzają się: ekstrakt z zielonej kawy i mango afrykańskie.

Spróbuj, bo warto. Wyraźnie przyspieszysz odchudzanie.

Dieta metaboliczna - czy to dieta dla Ciebie?
Szybkie odchudzanie przed długim weekendem – 6 ekspresowych diet

Anita Jurkin

pozdrawiam :-)

FEEDBACK


5 + = siedem

+ osiem = osiemnaście