Odchudzanie w pracy? Żaden problem! Poznaj zasady
5 (100%) 1 vote

Masz problemy z nadwagą lub otyłością. Usilnie próbujesz z tym walczyć, ale zwykle wszystkie działania kończą się fiaskiem. Znajdujesz sobie wiele wymówek i tłumaczysz siebie, że nie masz okazji do rozpoczęcia odpowiedniej kuracji odchudzającej, ponieważ „a to praca”, „a to dzieci”, i tak dalej. Tymczasem odchudzanie jest możliwe wszędzie i w każdych warunkach.

A odchudzanie w pracy?

No cóż, żyjemy w ciągłym pospiechu. Często prowadzimy stresujący tryb życia. Jesteśmy zapracowani, nie mamy czasu na żaden sport. Nie dbamy o prawidłowe odżywianie. Niewłaściwą dietę tłumaczymy brakiem czasu. Nasz jadłospis ubogi jest w warzywa i owoce, natomiast znajdzie się w nim miejsce na słodycze, tłuszcze. Nie ma się więc co dziwić, że tyjemy.

A przecież można temu zapobiec, nawet siedząc za biurkiem. Tak, tak – odchudzanie w pracy jest możliwe!

odchudzanie w pracy

Co trzeba robić, by schudnąć w pracy?
Oto kilka bardzo prostych zasad. Przestrzegaj ich, a szybko zobaczysz rezultaty odchudzania w pracy.

Nie stosuj drastycznych diet ani głodówek

Niektórzy uważają, że najlepszym sposobem na odchudzanie są głodówki oraz drastyczne diety, które dostarczają naszemu organizmowi mniej niż 800 kcal. Warto jednak pamiętać, że jeśli zdecydujesz się na rezygnację z regularnych posiłków, wówczas będziesz czuć rozdrażnienie i osłabienie. Jedzenie to nie tylko „przyjemność”, ale przede wszystkim główne źródło energii,witamin i składników mineralnych. Wszystkie składniki odżywcze są niezbędne na przykład do pracy mózgu.

Dzień zacznij od śniadania

Pamiętaj, że śniadanie to jeden z najważniejszych posiłków. Jak je skomponować? Wraz ze śniadaniem powinniśmy dostarczyć organizmowi węglowodanów, łatwo przyswajalne białko, wapń oraz witaminy. Idealnym śniadaniem może więc okazać się muesli z orzechami oraz owocami, szklanka chudego jogurtu i filiżanka kawy.

Pamiętaj o drugim śniadaniu

Jeśli pierwsze śniadanie zjadasz około godziny siódmej, około godziny jedenastej pomyśl o drugim śniadaniu. Może to być np. kanapka z razowego pieczywa z plastrem drobiowej wędliny lub kanapka z serem. Możesz do tego dodać jeszcze owoce lub warzywa sezonowe lub szklankę soku owocowego.

Znajdź czas na obiad

Koniecznie zaplanuj przerwę obiadową, najlepiej półgodzinną. Unikaj dań błyskawicznych oraz zup w proszku. Dania takie zawierają w swoim składzie glutaminian sodu, który powoduje zatrzymanie wody w organizmie. Lepiej też, by posiłki nie były zbyt tłuste. Staraj się jeść warzywa i produkty białkowe gotowane na parze lub pieczone w folii. Odpowiednie będą gruboziarniste kasze, makarony, mięso drobiowe czy ryby.

Zrezygnuj z kawy

Unikaj mocnej kawy. Lepiej zamiast niej, wypić herbatę pu-erh, która ma podobne właściwości. Herbata ta działa pobudzająco, bo zawiera żelazo, selen, wapń, witaminę E oraz przeciwutleniacze. Herbata pu-erh wzmacnia ściany naczyń krwionośnych, reguluje pracę przewodu pokarmowego oraz wspomaga odchudzanie.

Jesteś głodna – sięgnij po owoce, a jeszcze lepiej warzywa!

Nie trzymaj w pracy zapasów słodyczy, chipsów czy innych przekąsek. Przynoś codziennie świeże, obrane marchewki, jakieś ulubione owoce, cokolwiek byle nie tuczące przekąski. Dzięki temu, gdy dopadnie cię głód, nie najesz się tłuszczu, cukru i chemii i nie utyjesz, a wręcz łatwiej schudniesz.

Bądź aktywna nawet w pracy!

Choć raz w ciągu dnia w pracy zrób sobie przerwę. Odejdź na moment od biurka, zrelaksuj się. Pamiętaj, że kiedy jesteś podenerwowana, wówczas najprawdopodobniej masz większy apetyt i sięgasz po tuczące przekąski. Jeśli z pracy wracasz autobusem, wysiądź przynajmniej jeden przystanek wcześniej i resztę drogi do domu pokonaj na piechotę.

Uważaj z kolacją

Kolacja nie jest już taka ważna jak śniadanie. Jeżeli więc wracasz do domu późno, staraj się nie jeść zbyt obfitych kolacji. Przygotuj sobie surówkę owocową bądź warzywną z dodatkiem jakiegoś białka (mięska). Możesz też wypić zieloną herbatę – poprawia metabolizm!

Pamiętaj o wodzie

Pamiętaj, że organizm potrzebuje sporo wody. W ciągu dnia należy dostarczyć mu nie mniej niż osiem szklanek płynów, nie licząc kawy i herbaty. Najlepsza jest czysta woda mineralna. Możesz ją doprawić sokiem świeżo wyciśniętym z cytryny.

Odpocznij!

Po dniu spędzonym w pracy zrelaksuj się. Wywietrz pokój i włącz muzykę, która cię uspokaja. Usiądź na podłodze, zamknij oczy i oddychaj głęboko. Nie zapomnij o aktywności fizycznej, ponieważ żadna dieta nie zastąpi ruchu. Unikaj jednak zbyt intensywnych ćwiczeń.

W ramach relaksu lepiej wybrać się na długi spacer!
A potem zdrowo spać, bo sen też jest niezwykle ważny w odchudzaniu!

Efekt jojo - nie taki zły jak go malują
Hity wśród dietetycznych mitów

Anita Jurkin

pozdrawiam :-)

FEEDBACK

osiem + jeden =