Rate this post

Chcę mieć nogi jak baletnica. Ty też? Dołącz do mnie :-), w poście podrzucam rewelacyjny program, który wysmukli i wyszczupli, Twoje uda i całe nogi! Powiem więcej – w gratisie dostaniesz smukłą, sprężystą sylwetkę i zaczniesz poruszać się z lekkością i gracją tancerki!

Trenuję wg tego programu już od kilkunastu tygodni z mniej więcej miesięczną przerwą, bo program dla niewytrenowanych osób jest trudny i łatwo o przeciążenie mięśni, że nie wspomnę o problemach z lędźwiami, ale po kolei…

Być jak baletnica….

baletnica na scenie

Dlaczego baletnice są szczupłe?

Bo intensywnie ćwiczą. Przeciętny trening baletowy angażuje więcej mięśni niż przeciętne aeroby, a jest równie intensywny jak ćwiczenia aerobowe, czyli de facto te, które uznawane są za najskuteczniejsze w spalaniu kalorii.

Dlaczego baletnice są smukłe?

Bo zachowują prawidłową postawę, są tak wyćwiczone, że nawet bezwiednie nie garbią się, a wręcz „wyciągają w górę” swoje ciała. Faktem jest, że do szkół baletowych rekrutowane są osoby o naturalnie smukłych sylwetkach (choć podobno w szkole rosyjskiej pojawiają się tancerze o masywniejszych gabarytach), ale taniec sam w sobie, i ćwiczenia do tańca przygotowujące, wysmukla całe ciało, co łatwo stwierdzisz, patrząc na dowolną tancerkę.

Mnie samą ponownie natknęło pod wpływem wykonu Marcina Przybylskiego w „Twoja Twarz Brzmi Znajomo”. Nie wiem czy kojarzysz, a jeśli nie to koniecznie wyszukaj na Youtube, panią Irenę Kwiatkowską w piosence o roztańczonych nogach. Pani Kwiatkowska pięknością może nie była, ale nóg nawet w późnym wieku można było jej pozazdrościć. Tancerką też nie była, ale zdaje się dbała o formę.

Zresztą Maja Plisiecka – jedna z najsłynniejszych primaballerin – pomimo bardzo zaawansowanego wieku ma (a na pewno miała jeszcze kilka lat temu) wspaniałą, smukłą sylwetkę.

Nie tylko smukłość

Ćwiczenia, które tak Ci dzisiaj zachwalam, pozwalają nie tylko wysmuklić i wyszczuplić zbyt tęgie uda – równie dobrze uporają się z cellulitem. Ba! Zrobią to nawet lepiej niż jakikolwiek inny trening.

Trening, który mnie zachwycił

Planem treningowym a’la baletnica, który zachwycił mnie już jakiś czas temu jest program Leah Sarago. Załączam teaser z Youtube’a.

Program jest ciężki. Na początku nie sposób wykonać wielu ćwiczeń. Z ćwiczeniami na nogi, w sensie kondycyjnym, nie miałam problemu, ale okazało się, że w trakcie treningu na górne partie ciała – wysiadam.
Polecam wszystkim osobom o jako takiej kondycji. Leniuszkom radzę kondycję wzmocnić, a dopiero potem przystąpić do trenowania.

Uważaj na kręgosłup!

Ja, ćwicząc niewprawnie, naraziłam się na dość długotrwałą kontuzję. Kilka ćwiczeń na nogi angażuje zarówno nogi, jak i miednicę (i to dość intensywnie). Po którejś z sesji stwierdziłam, ze mój kręgosłup lędźwiowy powiedział basta! Odezwała się rwa kulszowa, co na prawie dwa tygodnie wyłączyło mnie z jakiejkolwiek aktywności.
Teraz trenuję dużo ostrożniej i Tobie również radzę ostrożne podejście do ćwiczeń.

A jeśli zdecydujesz się ćwiczyć – koniecznie daj znać jak Ci idzie!

Jedzenie surowe i al'dente, czyli dieta japońska
Acai Power - cała prawda o suplemencie

Anita Jurkin

pozdrawiam :-)

3 komentarze

Zostaw komentarz

FEEDBACK


− 1 = cztery

sześćdziesiąt trzy − = pięćdziesiąt pięć