Najskuteczniejsze diety odchudzające
Rate this post

Flax seeds and linseed oil

Chyba każda osoba, która pragnęła zrzucić nadmiar kilogramów, ma za sobą przygodę z dietą odchudzającą. Zmiana sposobu odżywiania wpływa korzystnie na utratę masy ciała. Problem w tym, że niektóre diety są dość drastyczne, a ich stosowanie nie przynosi większych rezultatów. Ale są takie kuracje odchudzające, które uważane są jako najskuteczniejsze. Stworzyłam więc listę tych diet, które cieszą się wysoką skutecznością, ale niekoniecznie są w 100% bezpieczne.

Dieta białkowa (Dukana)

To chyba jeden z największych hitów ostatnich lat. Rekomendowana jest jako dieta odchudzająca, która nie wiąże się z uczuciem głodu, a która pozwala schudnąć i to sporo.

Zasady są proste – można jeść w zasadzie bez ograniczeń, pod warunkiem że są to produkty wysokobiałkowe. W miarę wchodzenia w kolejne fazy odchudzania, menu staje się coraz bogatsze. Po osiągnięciu wymarzonej masy ciała, właściwie dieta kończy się. Trzeba tylko pamiętać, by raz w tygodniu przygotować „białkową ucztę”.

Na tej diecie można schudnąć bez problemu nawet 20 kilogramów w ciągu kilku miesięcy.

No dobra, ale teraz czas na „haczyk”, ponieważ dieta białkowa nie należy do najzdrowszych. Nadmiar białka jest tak naprawdę szkodliwy, ponieważ może prowadzić do zaburzeń funkcjonowania nerek oraz wątroby, a w efekcie do ich uszkodzenia. Zbyt duża ilość protein nie jest także dobra dla mózgu. Poza tym, za mało w niej warzyw i owoców – najważniejszych źródeł cennych dla organizmu witamin.

Dieta Montignaca

Nie jest to typowa dieta odchudzająca, a raczej model odżywiania. Nazywana także dietą niełączenia, ponieważ opiera się na zasadach związanych z łączeniem odpowiednich grup produktów, które sprzyjają odchudzaniu. Jest to ważne, by przyspieszyć proces trawienia. Węglowodany o niskim indeksie glikemicznym można łączyć z białkami oraz tłuszczami. Białka będą dobrze trawione w obecności tłuszczów. Należy natomiast wystrzegać się połączenia białek z owocami (do wyjątków należą: jagody, truskawki, maliny, porzeczki).

Z codziennego sposobu odżywiania należy wykluczyć przede wszystkim produkty charakteryzujące się wysokim indeksem glikemicznym (np. biały cukier, mąkę, ziemniaki, niektóre owoce oraz wszystkie produkty wysokoprzetworzone). Istotne znaczenie ma natomiast dostarczenie odpowiedniej ilości produktów białkowych oraz tłuszczów (najlepiej nienasyconych kwasów tłuszczowych omega).

Nie ma w diecie Montignaca żadnych ograniczeń co do ilości spożywanych kalorii. Najważniejsze jest, by jadłospis składał się z trzech posiłków dziennie, dostarczanych regularnie.

Dieta Strażników Wagi

To także nie jest typowa dieta odchudzająca, a program edukacyjno-dietetyczny. Stając się jego uczestnikiem, otrzymuje się specjalnie przygotowany jadłospis oraz zobowiązuje się do spotykania z innymi osobami odchudzającymi się. Jest to fajne, ponieważ możliwość opowiedzenia o swoich przeżyciach związanych z walką z nadmiarem kilogramów stanowi silną motywację i zwiększa skuteczność odchudzania.

W diecie Strażników Wagi nie liczy się kalorii. Każdy produkt spożywczy posiada jednak określoną ilość punktów. Posiłki można więc komponować w dowolny sposób, najważniejsze by nie przekroczyć dziennego limitu.

W przypadku trzymania się zasad, w ciągu 7 dni można stracić ok. 1,5 kilograma, co w skali miesiąca daje dość zadowalające rezultaty.

Powyżej zaprezentowałam swoją listę skutecznych kuracji. A jakie diety odchudzające znalazłyby się w Waszym zestawieniu? Piszcie w komentarzach.

Slimgreen Trio - moc 3 składników + przyjemna cena
Simpliq - mniej kalorii, mniej kilogramów?

FEEDBACK

dwadzieścia siedem + = trzydzieści sześć