Rate this post

Dziś będzie temat pozornie nie związany z tematyką bloga. Skupię się na nabieraniu masy, czyli zwiększaniu wagi. Jednak bez obaw – nie chodzi o masę tłuszczową, a mięśniową. Opowiem co zrobić, by ją zwiększyć i jak zmaksymalizować ten efekt przy pomocy suplementów takich, jak >>> Mass Extreme.

I wbrew pozorom ta metoda może pomóc osobom, które mają problem ze schudnięciem, bo mięśnie są naszymi najlepszymi piecykami metabolicznymi i to dzięki nim najłatwiej i najszybciej można pozbyć się tłuszczu.

Jeśli chodzi o zdobywanie masy mięśniowej – sama dieta nie wystarczy. Mięśnie muszą pracować, by rosnąć, jedynie praca (trening) zmuszają je do zwiększania objętości. Tę treningową część na razie jednak pominę.

Dodam jedynie, że podstawowym rodzajem treningu są w tym przypadku ćwiczenia siłowe. Trening kardio masy nie zbuduje, a nadmiar kardio może wręcz doprowadzić do utraty części mięśni.

Dlaczego dieta na masę jest ważna? Podstawy

Choćby dlatego, że o ile na początku siłownianej kariery człowiek rośnie praktycznie bez niczego, o tyle po pewnym czasie masa mięśniowa się stabilizuje i jeśli osobie ćwiczącej zależy na kolejnych przyrostach trzeba coś zmienić w diecie i w treningu, albo w jednym bądź drugim.

Sięganie po sterydy na pewno nie jest dobrym rozwiązaniem, ba!, to żadne rozwiązanie, bo w ten sposób można zrujnować sobie życie i totalnie rozregulować organizm. Skomponowanie dobrej diety wspomagającej rozbudowę muskulatury też nie należy do najłatwiejszych zadań, a i metody treningowe, od których aż roi się w internecie nie wszystkie są dobre dla każdego. Tak jak w przypadku każdego innego działania, tak i w kulturystyce trzeba podporządkować się własnemu, naturalnemu rytmowi, ale odczytać ten rytm jest niestety bardzo trudno.

Czego potrzebują mięśnie do wzrostu?

Tak jak cały organizm potrzebują wszystkich tych składników odżywczych, które są nam na co dzień niezbędne do życia. Można zwiększać co prawda podaż określonych grup pokarmów (białek, tłuszczy lub węglowodanów), ale trzeba to robić z ogromnym umiarem. Można oprzeć się na dietach polecanych przez znanych sportowców czy trenerów, ale w każdym przypadku należy wziąć sporą poprawkę pod kątem indywidualnych potrzeb własnego organizmu.

Po nadmiarze węglowodanów można nabawić się brzucha, nadmiar białka, które nie zostanie choć odrobinę zneutralizowane, może zakwasić organizm. Tłuszcze są niezbędne, ale nie tylko te nienasycone, bo nasycone zwiększają produkcję testosteronu, który z kolei sprzyja rozrostowi mięśni.

Niezbędne są witaminy i minerały, bez których większość procesów życiowych ulega spowolnieniu. I … to właściwie wszystko czyli dosłownie wszystko, co jeść się powinno. Trzeba zachować jedynie odpowiednie proporcje.

Dieta na masę a trening

Niezależnie od tego jak wielkie przyrosty masy nam się marzą podstawą jest trening i to od niego trzeba zacząć, a dietę dostosować do wysiłku treningowego i do związanych z nim potrzeb regeneracyjnych organizmu. Działanie odwrotne może skończyć się albo niedożywieniem albo przejedzeniem, co w każdym przypadku oznacza osiągnięcie efektów odwrotnych do tych, które były zamierzone.

Dieta na masę a hormony

Nie bez znaczenia jest też gospodarka hormonami. Organizm wytwarza je z dostarczonych mu składników odżywczych, przy czym trening tj. poziom aktywności fizycznej i ogólnie pojęta higiena życia również mają wpływ na ich poziom. W dobrej diecie na masie nie można zapomnieć o hormonach i związanych z nimi potrzebach organizmu. Wszystko to wymaga dobrej, a przynajmniej średniej znajomości fizjologii i zasad funkcjonowania ludzkiego ciała podczas wysiłku i pod wpływem różnych składników odżywczych.

Podstawowe wytyczne dietetyczne

Nie przedstawię pełnego jadłospisu tudzież najbardziej pożądanych proporcji poszczególnych składników odżywczych, bo to sprawa indywidualna.

Osoby zaintersowane odsyłam na fora kulturystyczne, w których znajdziecie i podstawowe wskazówki i rady od bardziej doświadczonych osób.

Moim zdaniem najważniejsze jest to, by po prostu DOBRZE BILANSOWAĆ POKARMY. Nie może w nich zabraknąć ani białek, ani tłuszczy, ani węglowodanów. Podstawowe proporcje bardzo dobrze przedstawiono >>> tutaj – proponuję zajrzeć i dobrze dopasować dietę do aktualnej fazy.

Warto też zadbać o odpowiednie urozmaicenie posiłków, dzięki rozmaitości w diecie niczego nie zabraknie i nie trzeba będzie martwić się o ewentualne niedobory witamin czy minerałów.

Odżywki na masę, czyli gdy dieta to za mało

Przejdźmy teraz do części, która wiele osób może zainteresować najbardziej. Zanim jednak opowiem o Mass Extreme chcę podkreślić, że odżywki na masę (suplementy) nie zawsze są potrzebne. Przydają się osobom, które:

  • mają pewne problemy ze zbilansowaniem diety,
  • ich organizmy zbyt wolno reagują na treningi,
  • ich organizmy są dobrze wytrenowane i odżywione, ale wzrost masy osiągnął punkt krytyczny i przystopował.

We wszystkich tych sytuacjach warto sięgnąć po >>> Mass Extreme. I z pełną świadomością polecam ten właśnie suplement, bo jest czymś więcej niż typowa odżywka na masę.

Zalety Mass Extreme

Suplement jest fajny, bo każdy znajdzie tu coś dla siebie (może z wyjątkiem kobiet, którym raczej trudno go polecać).

Jego największą zaletą jest to, że może być odpowiedzią na potrzeby naprawdę wielu trenujących mężczyzn, bo wyobraź sobie, że zawiera aż kilka aktywnych substancji o działaniu anabolicznym.

To naturalne anaboliki takie jak ekstrakt z tribulusa czy kozieradki, ale nie ogranicza się tylko i wyłącznie do poprawy zdolności (i chęci) organizmu do budowania nowych mięśni.

Jeden ze składników na przykład (5-deoksyadenozylokobalamina) zwiększa wydolność organizmu.

Kolejnym ciekawym składnikiem jest kwas fosfatydowy, który poprawia m.in. siłę.

Do tych składników dodano też macę, która poprawia ogólną sprawność i witalność.

To dosłownie wszystko, czego potrzebuje współczesny mężczyzna chcący zadbać o masę tj. zwiększyć ją, a do tego schudnąć redukując tkankę tłuszczową.

Musisz wiedzieć, że MASS EXTREME POBUDZA produkcję hormonów takich, jak  TESTOSTERON I HORMON WZROSTU. One potrafią zdziałać cuda z męskim ciałem.

Co najważniejsze  – jeśli dopiero zabierasz się za treningi i najpierw przede wszystkim chcesz schudnąć >>> Mass Extreme może okazać się nadzwyczaj pomocnym suplementem.

Jak przezwyciężyć pokusy - najlepsze sposoby na podjadanie
Błonnik Witalny Fibre Select – Co to Takiego i w czym może pomóc?

Anita Jurkin

pozdrawiam :-)

FEEDBACK


− sześć = 3

dwadzieścia − = czternaście