Jak uzyskać płaski brzuch?
Rate this post

przemiana materii

Płaski brzuch jest marzeniem wielu osób. Niestety prowadzony tryb życia bardzo często sprzyja powstawaniu „oponki”. Nie zawsze odpowiednia dieta będzie wystarczającą metodą do tego, by pozbyć  się wprowadzających w kompleksy fałdek. Najlepiej działać kompleksowo, co pozwoli osiągnąć najlepsze efekty.  

1. Najważniejsza jest dieta

Będą o tym powtarzać zawsze i wszędzie, ponieważ to, co jemy wpływa na to, jak wyglądamy. W tym przypadku zasady pozostają niezmienne – należy jeść mniejsze porcje posiłków, ale znacznie częściej. Najlepiej, jeśli pory ich spożywania będą mniej więcej regularne. Dzięki temu organizm przyzwyczai się do tej cykliczności, co pozwoli wyregulować procesy trawienia.

Ważne jest również samo menu. Bardzo często wystający brzuch to efekt długotrwałych zaparć oraz wzdęć. Dlatego należy spożywać produkty bogate w błonnik – substancję balastową, która pobudza perystaltykę jelit. Z kolei należy zrezygnować z wszystkich produktów wzdymających, np. kapusty, roślin strączkowych. Istotne znaczenie ma również obecność ziół. Warto przyprawiać nimi wszystkie dania, ponieważ odpowiadają za regulowanie procesów trawienia, a nawet przyczyniają się do łagodzenia wzdęć.

2. Wspomaganie suplementami

To dobre rozwiązanie dla tych osób, których okrągły brzuch spowodowany jest wzdęciami czy zaparciami. Można wspomóc się wówczas specjalnie opracowanymi preparatami, które wpływają korzystnie na organizm, przyczyniając się do oczyszczenia jelit. Z doborem takich środków należy jednak uważać, ponieważ długotrwałe zażywanie niektórych może prowadzić do rozleniwienia jelit. Ja osobiście nie stosowałam żadnego takiego preparatu, ale dość dobrymi opiniami cieszy się Cleanse Rite (do kupienia m.in. tutaj).

Drugą grupą środków mogą być specjalne „wspomagacze” odchudzania, których działanie ukierunkowane jest przede wszystkim na redukcji tkanki tłuszczowej z brzucha. Pamiętacie jak pisałam o właściwościach fukoksantyny? To właśnie preparaty bazujące na tym składniku, mogą wspomóc proces spłaszczania brzucha. Zainteresowanych odsyłam tutaj.

3. Ważne ćwiczenia

Ćwiczenia na brzuch są ważne z dwóch powodów. Po pierwsze pozwalają na redukcję tkanki tłuszczowej. Po drugie – są jedyną drogą do wymodelowania i wyrzeźbienia mięśni.

Spłaszczanie brzucha należy zacząć od redukcji tkanki tłuszczowej. Dzięki temu modelowane w późniejszym etapie mięśnie nie będą pokryte warstwą tłuszczu, lecz będą widoczne. Dobrze jest więc zacząć od treningu aerobowego, który doskonale przyspiesza proces spalania tłuszczu. Ze swojej strony polecam jazdę na rowerze oraz pływanie.

4. Bielizna maskująca

Sprawdzi się szczególnie wtedy, gdy Twój brzuch jest daleko od ideału. Będzie dobry na początek, ponieważ – gdy już dojdzie do faktycznego jego spłaszczenia – żadna bielizna korygująca nie będzie Ci potrzebna. Tymczasem możesz zaopatrzyć się w specjalne figi z podwyższanym stanem. Możesz także postawić na gorsety, które spłaszczą brzuch oraz wymodelują talię. Wybieraj jednak wyłącznie bieliznę wykończoną wewnątrz bawełną, ponieważ wtedy będziesz mogła ją nosić także podczas upałów.

Jak poskromić apetyt na słodycze - 10 wskazówek
Rozstępy - zmora odchudzających się

FEEDBACK

dwadzieścia trzy − piętnaście =