Jak szybko schudnąć 5 kg? 15 sposobów
4.5 (90%) 2 votes

Lose weight now

Utrata masy ciała nie jest procesem łatwym – trzeba powtarzać to do znudzenia, ponieważ część osób myśli, że da się pozbyć nadwagi w ciągu kilku tygodni. Co więcej, nie wszystkie metody okazują się skuteczne – to, co działa na jednych, niekoniecznie sprawdzi się u innych osób. Organizm każdego człowieka jest skonstruowany nieco inaczej, więc efekty będą zależeć od indywidualnych skłonności. Dlatego postanowiłam przygotować listę 50 sposobów, dzięki którym można przyspieszyć odchudzanie. Być może któraś metoda okaże się skuteczna w Waszym przypadku? Warto sprawdzić, jeśli zastanawiacie się, jak schudnąć 5 kg.

1. Pij dużo wody. Wiele osób nie stosuje się do tego, ponieważ uważa, że woda może być zatrzymywana w organizmie, co przysparza dodatkowych kilogramów. Warto jednak mieć świadomość, co potwierdzają także dietetycy, że wypijanie wody działa oczyszczająco, a jednocześnie pozwala na przyspieszenie redukcji masy ciała.

2. Jedz mniejsze porcje. Swój normalny posiłek podziel na dwie porcje. Jedną zjedz od razu, a drugą dopiero za kilka godzin. Bardzo prawdopodobne, iż okaże się, że po pierwszej porcji wcale nie jesteś głodna.

3. Spożywaj świeże produkty spożywcze. Zrezygnuj z żywności wysoko przetworzonej, która jest po prostu niezdrowa i może odpowiadać za dodatkowe kilogramy. Dobrze na tym wyjdziesz, jeśli wszystkie posiłki będziesz przygotowywać samodzielnie. Od dziś koniec z gołąbkami z puszki, gotowymi daniami włoskimi czy chińskimi.

4. Ogranicz cukier. Pewnie powiesz, że już od dawna nie jesz słodyczy, ale mimo wszystko nie tracisz na wadze. Pamiętaj, że cukier dodawany jest także do wielu produktów spożywczych, choćby do gotowych sosów czy mrożonych dań. Od teraz sprawdzaj koniecznie etykiety i eliminuj te artykuły, które zawierają niepotrzebny cukier.

5. Bądź na diecie dwa razy w tygodniu. To dobre rozwiązanie dla osób, które zastanawiają się, jak schudnąć 5 kg i nie mogą wytrwać zbyt długo w postanowieniach kuracji odchudzającej. Znalazłam informację, że dobre efekty daje ograniczenie kalorii do 650 dwa razy w tygodniu. Bardzo możliwe, że to działa, choć nie zostało to poparte moimi doświadczeniami.

6. Wyeliminuj alkohol. To spora dawka pustych kalorii, które odpowiadają za przyrost masy ciała. Lepiej zastąp go wodą.

7. Śpij więcej. Badania naukowe dowodzą, że osoby cierpiące na niedobór snu mają nie tylko problem z utratą masy ciała, ale również mają tendencję do przybierania na wadze. Pisałam o tym w jednym z postów (klik).

8. Jedz w domu. Naukowcy doszli bowiem do wniosku, że spożywając posiłki poza domem, dostarczamy organizmowi średnio 134 kcal więcej.

9. Nie zapomnij o warzywach na talerzu. Każdy posiłek staraj się przygotować w ten sposób, by warzywa zajmowały jak największą część talerza. Są mniej kaloryczne i bardzo sycące. Dzięki temu zredukujesz kaloryczność posiłku niemalże do minimum.

10. Jedz orzechy. Dietetycy polecają przede wszystkim pistacje (ale niesolone). Badania naukowe wykazały bowiem, że osoby jedzące orzechy straciły na wadze więcej niż osoby, które jadły inne przekąski o podobnej kaloryczności.

11. Dieta grejpfrutowa. Naukowcy są zdania, że spożywanie sporej ilości grejpfrutów pozwala pozbyć się nadmiaru kilogramów. Wysnuli także wniosek, że kobiety nie stroniące od tych owoców ważą mniej i są szczuplejsze w talii.

12. Zapomnij o słodkich napojach. Okazuje się bowiem, że stanowią one potężną dawkę kalorii. Są wysoko słodzone, dlatego sprzyjają tyciu. I wbrew pozorom, wcale nie zaspokajają pragnienia.

13. Zamiast diety, zmiana stylu życia. Gotowe diety, z których najczęściej korzystamy, zwykle kończą się efektem jo-jo. Jeśli chcesz schudnąć, musisz zmienić styl życia, począwszy od modyfikacji nawyków żywieniowych.

14. Zapomnij o samochodzie. Wyjdzie Ci to na dobre, ponieważ zwiększysz wydatek energetyczny, a jednocześnie zaoszczędzisz na drogim paliwie. Drogę do pracy pokonuj pieszo albo przynajmniej wysiądź z autobusu wcześniej o kilka przystanków.

15. Schody zamiast windy. Jeśli chcesz stracić nieco kalorii bez większego wysiłku, zrezygnuj z windy. Kondygnacje pokonuj schodami, a wyjdzie Ci to na zdrowie.

A Wy? Gdybyście mieli stworzyć taką listę, co znalazłoby się na niej?

Goji Active - jagoda Goji w kapsułkach
Czy da się schudnąć szybko i zdrowo?

FEEDBACK

71 − = siedemdziesiąt