Jak skutecznie i szybko schudnąć 10 kg?
4.5 (89.09%) 11 votes

Jeśli właśnie zadajesz sobie w duchu pytanie “jak skutecznie i szybko schudnąć 10 kg”, to właściwą odpowiedzią na nie może okazać się dieta ryżowa, którą z powodzeniem można by uznać za swego rodzaju odpowiednik znanej diety 1000 kcal. Faktycznie dieta ryżowa mogłaby być jej odpowiednikiem, tyle tylko, że w niej dominuje ryż, a dieta 1000kcal wydaje się nieco bardziej zróżnicowana.

Na korzyść diety ryżowej przemawia za to jej niesamowita skuteczność i jej wiek – jeśli wierzyć źródłom  w tym roku dieta ryżowa skończyła 80 lat.

Opracował ją amerykański lekarz w roku 1934. W założeniu miała być dietą zdrowotną, pomocną w walce z chorobami układu sercowo – naczyniowego i z jednym z największych zagrożeń życia i zdrowia współczesnego, cywilizowanego człowieka – z nadciśnieniem.

Okazało się jednak, że skutkiem ubocznym stosowania diety jest znaczący spadek na wadze, który może sięgnąc nawet 10 kg w ciągu miesiąca. Jeśli więc zastanawiasz się jak skutecznie i szybko schudnąć 10 kg – to naprawdę może być dieta dla ciebie.

Jak skutecznie schudnac 10 kg na diecie ryżowej?

Zanim pokrótce przedstawię tę dietę – jedno ważne zastrzeżenie. Jak większość bardzo restrykcyjnych i niskokalorycznych diet tak i ta dieta może skończyć się efektem jo-jo jeśli nie uda ci się przejść przez fazę stabilizacji. Jest ona niezbędna dla utrzymania efektów odchudzania i zabezpieczenia się przed ponownym przybraniem na wadze.

Szybkie odchudzanie czas zacząć

Dieta jest lekko hardcore’owa, dlatego jej nie polecam, ale jeśli lubisz ryż….
Stosując się do zaleceń tej diety schudniesz od 1 do 3 kilogramów w ciągu tygodnia. Jej podstawowym założeniem jest ograniczenie kaloryczności posiłków do 1000kcal dziennie. Na diecie należy wytrwać 3 tygodnie (maksymalnie 4), potem należy rozpocząć fazę stabilizacji. Dłuższe pozostawanie na diecie ryżowej nie jest wskazane. I jeszcze jedno: mogą stosować ją osoby zdrowe, a chore jedynie pod nadzorem lekarza i dietetyka.

Głównym składnikiem diety ryżowej jest ryż. Najlepiej brązowy, bo zawiera on najwięcej mikro- i makroskładników odżywczych. Ma też więcej błonnika i powinien gwarantować utrzymanie uczucia sytości dłużej niż ryż biały. Oprócz ryżu, który pomimo sporej wartości odżywczej nie dostarcza jednak wszystkich niezbędnych składników odżywczych, można (i należy) jeść warzywa i owoce, chudy nabiał i trochę pełnoziarnistego chleba.

Przykładowy jadłospis

Dieta jest dość monotonna. Składa się z następujących jednostek pokarmowych:

Zamiast przeliczać jednostki węglowodanowe i warzywne, proponuję skupić się na poprawie nastroju, witalności i energii życiowej a przy okazji metabolizmu > wypróbuj GCA jest niezawodne na tym polu!
  • jednostka węglowodanowa = kromka chleba i ⅓ szklanki gotowanego ryżu albo ½ szklanki gotowanego makaronu
  •  jednostka warzywna = 1 szklanka surowych warzyw lub ½ szklanki gotowanych,
  •  jednostka owocowa = 1 dowolny owoc średniej wielkości i ½ banana lub 1 szklanka sałatki owocowej (same owoce bez dodatków),
  •  jednostka nabiałowa = 1 szklanka mleka i 1 szklanka jogurtu naturalnego albo ½ szklanki twarożku.

 

W pierwszym dniu diety na śniadanie, obiad i kolację należy zjeść po 2 jednostki węglowodanowe i 2 owocowe.

W dniach od 2 do 7 zjadamy:

  • na śniadanie 1 jednostkę węglowodanową, 1 nabiałową, 1 owocową,
  • na obiad i kolację: 3 jednostki węglowodanowe, 3 jednostki warzywne, 1 owocową.

 

Szczegóły diety w wersji anglojęzycznej tutaj: http://www.everydiet.org/diet/rice-diet.

Po okresie intensywnego odchudzania nadchodzi czas na fazę stabilizacji, w trakcie której stopniowo urozmaicamy pokarmy i zwiększamy kaloryczność posiłków.

Dieta wymaga silnego charakteru i samozaparcia, ale podobno naprawdę dobrze odchudza i nieźle wpływa na zdrowie. Jeszcze do niedawna polecały ją medyczne autorytety. W tej chwili zdaje się przeżywać regres (czyżby na fali zmiany podejścia do obowiązujących kanonów dietetycznych?), ale przykłady tysięcy osób, które ją stosowały i którym udało się schudnąć i poprawić zdrowie, zdają się świadczyć na jej korzyść.

Green Coffee Extract - kapsułki z zieloną kawą
Czy ThermaCuts rzeczywiście wspomaga odchudzanie?

Anita Jurkin

pozdrawiam :-)

8 komentarzy

Zostaw komentarz

FEEDBACK

81 − = siedemdziesiąt trzy