Jak schudnąć, ćwicząc?
Rate this post

Ćwiczenia pomagają schudnąć

Jednym z podstawowych elementów, niezbędnych w procesie odchudzania, jest ruch. Ćwiczenia fizyczne poprawiają metabolizm, pozwalają nam spalać nadmiar kalorii, a wraz z nimi tkankę tłuszczową. Aby jednak uzyskać odpowiednie efekty działania, trzeba wiedzieć, w jaki sposób podejść do ćwiczeń. Oto więc kilka porad, które pozwolą zoptymalizować ćwiczenia w taki sposób, by było możliwe chudnięcie w efektywny sposób.

Ćwiczenia pozwalają na szybsze doprowadzenie do deficytu energetycznego. Dlatego stanowią nieodłączny element kuracji odchudzającej. A przy tym wspomagają działanie tzw. fat-burnerów, czyli środków odchudzających, których istota działania polega na przyspieszaniu spalania tłuszczu.

Częstotliwość aktywności fizycznej

Pierwszym ważnym pytaniem, które trzeba sobie zadać, to to o częstotliwość ćwiczenia. Wielu osobom wydaje się, że żeby schudnąć, ćwiczyć należy codziennie, aż do zmęczenia. Nie jest to jednak prawda – ćwiczenia, które mocno obciążają nasz organizm, a więc takie, które wykonywane są przy bardzo wysokiej wartości tętna (70 – 90% maksymalnej wartości) wcale nie powodują, że spalamy tkankę tłuszczową. Dlatego też, specjaliści w zakresie treningów zalecają ćwiczenia spokojniejsze i wykonywane w odpowiednich odstępach czasowych – pomoże to zapobiec zakwasom i przeciążeniu organizmu. Zalecana dawka ćwiczeń – raczej spokojnych i miarowych, niż nazbyt intensywnych to mniej więcej 3-4 razy w tygodniu po godzinie. Ważne jest, by były to ćwiczenia pozwalające zachować tętno nieprzekraczające 130 uderzeń na minutę, ponieważ jest to najodpowiedniejszy aerobowo rytm do spalania. Pamiętajmy jednak, że spalanie tłuszczu rozpoczyna się dopiero mniej więcej w 25. minucie ćwiczeń.

Typ ćwiczeń

Kolejną istotną kwestią jest typ wybieranych ćwiczeń – które z nich zapewniają szybkie chudnięcie? W ostatnim czasie bardzo modny stał się jogging, a więc bieganie. Wiele osób sądzi, że jest to dobra droga do schudnięcia. I, oczywiście, bieganie przyspiesza metabolizm, jednakże nie jest polecane osobom z dużą nadwagą, czy też otyłością. W ich przypadku znacznie lepszym wyborem będą szybkie spacery, lub też jazda na rowerze. Doskonale na sylwetkę podziałać może również pływanie, które pozwala dość dobrze zachować zalecany, aerobowy rytm, a jednocześnie nie obciąża stawów. Polecane są również wszelkie zajęcia fitness takie, jak aerobik, czy też zumba.

Ogromną popularnością w ostatnim czasie cieszą się ćwiczenia Ewy Chodakowskiej. Podobno dają niezły wycisk, pozwalając na szybkie odchudzanie i modelowanie sylwetki. Ja osobiście jeszcze nie próbowałam tego treningu, ale entuzjastyczne opinie bardzo mnie kuszą. Początek nowego miesiąca tuż tuż – więc może to dobry czas, by rozpocząć inny trening?

Eksperci podkreślają jednak, że najlepiej wybrać taki typ aktywności fizycznej, który sprawia nam przyjemność, ponieważ dzięki temu będziemy mieli większą motywację do podejmowania działania.

Garcinia Cambogia na odchudzanie
Jak L-karnityna wpływa na odchudzanie?

FEEDBACK

1 + jeden =