Rate this post

dieta-paleo

Coraz więcej dietetyków poleca powrót do korzeni, czyli sposobu odżywiania się naszych przodków. Ma to bowiem zagwarantować nie tylko zdrowe, ale i szczupłą sylwetkę. Stąd zrodził się pomysł na dietę paleo. Zgodnie z założeniami twórców, sposób odżywiania ma nawiązywać do jadłospisu ludzi pierwotnych i jednocześnie odzwierciedlać aktualne potrzeby organizmu.

Zasady dietetyczne – trzeba się ich trzymać!

Tylko przestrzeganie warunków jest kluczem do sukcesu. Bardzo ważne jest zachowanie równowagi między przyjmowanie produktów pochodzenia zwierzęcego a produktami roślinnymi. Istotne znaczenie ma także zachowanie odpowiednich proporcji między ilością przyjmowanego białka, tłuszczów i węglowodanów.

O czym jeszcze należy pamiętać?

Po pierwsze – dieta paleo wymaga codziennego liczenia kalorii. Nie trzeba jednak ograniczać ilości zjadanych dań, ani też ich wielkości. Wystarczy tylko wyłączyć z menu pewne produkty.

Po drugie – zaczynając stosować tę dietę koniecznie wyeliminuj produkty wysoko przetworzone takie, jak:  zupy w proszku, konserwy, czy gotowe dania w słoikach i torebkach.

Po trzecie – koniecznością jest wykluczenie cukru i soli – przodkowie wcale ich nie znali. Spożywane dania przyprawiać można ziołami, cebulą oraz czosnkiem.

Po czwarte – trzeba codziennie wypijać blisko dwa litry płynów. Mogą  to być herbatki ziołowe, albo zwykła woda mineralna, niegazowana.

Po piąte – zrezygnuj  z gotowych soków z kartonów i gazowanych, słodkich napojów.

Po szóste – dieta paleo nie jest tylko i wyłącznie sposobem na  pozbycie się kilku – kilkunastu kilogramów nadwagi. To przede wszystkim zdrowy styl odżywiania, dzięki któremu można cieszyć się zgrabną sylwetką i dobrą kondycją.

Komponowanie codziennych posiłków

Dietę paleo stosuje się na 3 poziomach. Między sobą różnią się liczbą tzw. otwartych posiłków – w tnich nie trzeba się trzymać zasad diety, a dodatkowo można jeść, na co ma się ochotę (prócz produktów niewskazanych).

Poziom numer 1 dopuszcza trzy posiłki otwarte w ciągu całego tygodnia. Najlepiej jest zatem zacząć od tego poziomu, a trzymać go przez 3 tygodnie, a następnie, po tym czasie dopiero przejść na poziom drugi lub trzeci. Można również pozostawać na pierwszym poziomie przez cały okres diety.

Poziom numer 2 zezwala na dwa otwarte posiłki tygodniowo. Decydując się na niego, można zrzucić wagę szybciej, aniżeli będąc na poziomie numer jeden.

Wskazane produkty dietetyczne

Po pierwsze – chude mięso takie jak: wołowina, cielęcina i wieprzowina, a także drób – bez skóry i podroby, dziczyzna.

Po drugie – ryby oraz owoce morza, najlepiej oczywiście ryby morskie.

Po trzecie – warzywa oraz owoce. Można zjadać wszystkie dostępne – prócz warzyw strączkowych i ziemniaków. Idealnie jest, by połowę spożywanych posiłków stanowiły świeże owoce oraz warzywa.

Warto wzbogacić swe menu o jaja kurze i o owoce suszone, orzechy włoskie, laskowe i migdały.

Poleca się też oliwę z oliwek oraz olej rzepakowy – do czterech łyżek dziennie.

Czy dieta jest skuteczna?

Dieta paleo to na pewno skuteczna dieta odchudzająca, szczególnie jeśli dołączymy do niej aktywność sportową.  I nie warto bać się ruchu, ponieważ wystarczy ćwiczyć niezbyt intensywnie, by osiągnąć dobre efekty. Nasi przodkowie przecież prowadzili bardzo aktywny tryb życia i dlatego byli zdrowi. Zatem warto brać z nich przykład.

Poza tym można jeszcze wspomóc się suplementacją. Tutaj nie ma żadnych wytycznych. Dobrze więc sprawdzą się zarówno supresanty apetytu, jak również preparaty wspomagające spalanie tłuszczu (tym bardziej, jeśli wprowadzamy aktywność fizyczną). Szeroki wybór suplementów dostępny jest m.in. tutaj i tutaj.

Czym jest alli?
Naturalne odchudzanie: sauna na odchudzanie i masaże odchudzające

FEEDBACK


pięć − 1 =

sześć + cztery =