Ćwiczenia na płaski brzuch
Rate this post

płaski brzuch

Utrata zbędnych kilogramów to tylko jedno z marzeń wielu osób. Kolejnym pragnieniem jest oczywiście płaski, a do tego umięśniony brzuch. Zresztą marzą o tym nie tylko osoby otyłe. Również osoby szczupłe miewają problem z tzw. oponką i boczkami. Jest to spowodowane przede wszystkim prowadzonym stylem życia i ….hormonami.

Kiedyś wyczytałam, że za powstawanie „oponki” odpowiada nie tylko genetyka czy nawet styl życia. Istotne znaczenie mają również hormony – w tym przypadku przede wszystkim kortyzol (znany jako hormon stresu). Jeśli wydziela się jego wzmożona ilość, wówczas dochodzi do odkładania tłuszczyku właśnie w okolicach brzucha.

Na szczęście istnieje wiele ćwiczeń, dzięki którym można mieć płaski brzuch. Oczywiście nie możesz sobie myśleć, że wystarczy kilka tygodni i będziesz mieć kaloryfer. O co to, to nie. Nieraz się przekonałam, że do tego potrzebny jest czas, a więc i cierpliwość (której niestety mi zabrakło).

Najpierw pozbądź się „tłuszczowej osłonki”

Przede wszystkim musisz pozbyć się zbędnego tłuszczyku. Jeśli pominiesz ten „etap”, wówczas okaże się, że nigdy nie będziesz mieć kaloryfera. Mięśnie cały czas będą bowiem skrywać się pod warstwą tłuszczu.

W tym przypadku doskonale sprawdzają się wszystkie ćwiczenia aerobowe. Dzięki nim zachodzą procesy spalania tłuszczu, co pozwoli Ci na osiągnięcie zadowalającego efektu. Jak możesz więc ćwiczyć? Najlepiej sprawdza się jazda na rowerze, aerobic (z własnego doświadczenia polecam zumbę – przede wszystkim miłośnikom latynoskich rytmów), jogging, pływanie.

Choć sama forma ćwiczeń ma ogromne znaczenie, najważniejsza jest częstotliwość. Nie możesz przecież liczyć, że schudniesz, decydując się na treningi raz w tygodniu. Moim zdaniem najlepiej ćwiczyć 3 razy w tygodniu (np. ustalić treningi na poniedziałek, środę i piątek) po 60-80 minut.

Uwaga – pamiętaj, że w taki sposób schudniesz „z całego ciała”, a nie tylko z brzucha. Ale to chyba nie jest żaden problem, jeśli zmagasz się ze zbędnymi kilogramami?

Dopiero potem wyrzeźb mięśnie

Teraz czas na część właściwą, dzięki której będzie można uzyskać nie tylko płaski, ale również ładnie wyrzeźbiony brzuch.

1. Aerobowa szóstka Weidera

Najlepsze efekty daje oczywiście tzw. aerobowa szóstka Weidera. Jest to specjalnie przygotowany program ćwiczeń, dzięki któremu można wzmocnić mięśnie brzucha w kilka tygodni. Ćwiczenia są proste i skuteczne. Ale sprawdzą się jedynie w przypadku osób systematycznych i zdyscyplinowanych. Wystarczy bowiem jednodniowa przerwa, by zaprzepaścić dotychczasowe efekty.

Nie będę rozpisywać się, jak dokładnie wygląda ten program. Więcej o nim (łącznie z opisem poszczególnych ćwiczeń) znajdziecie na: www.6weidera.com.

2. „Zwykłe” brzuszki

Dla mniej zaawansowanych polecam oczywiście „zwykłe brzuszki”. I one są w stanie wyrzeźbić brzuch, pod warunkiem że będą w odpowiedni sposób wykonywane. Jak w przypadku każdych ćwiczeń, i tutaj należy „iść na jakość”, a nie stawiać na ilość. Co z tego, że wykonasz 200 brzuszków, jeśli zaledwie 5 z nich będzie wykonanych poprawnie? Lepiej zrobić mniejszą serię (np. 50 brzuszków), ale wykonaną poprawnie. Uwierzcie mi, że da to dużo większe rezultaty.

Decydując się na brzuszki, należy pamiętać nie tylko o górnych, ale i dolnych czy skośnych partiach mięśnie brzucha. Dlatego dobrze jest wykonywać ćwiczenia nie tylko w wersji podstawowej, ale również z nogami podniesionymi w górę oraz innymi wariacjami.

A może ćwiczenia na płaski brzuch na przyrządach?

Wzmocnić i wyrzeźbić mięśnie brzucha można na różnych przyrządach. Dzięki nim da się uzyskać jeszcze lepsze efekty.

Kołyska AB Rollertakie urządzenie pozwala wzmocnić nie tylko mięśnie brzucha, ale również mięśnie ramion i klatki piersiowej. Do kupienia TUTAJ.

Teoretycznie przyrząd ten daje podobne efekty jak wykonywanie „zwykłych” brzuszków. Jednak zaletą tego urządzenia jest przede wszystkim weryfikowanie poprawności wykonywania ćwiczenia. Dzięki temu trening jest w stanie dać dużo lepsze rezultaty.

Twister obrotowy – urządzenie przeznaczone jest do rzeźbienia mięśni brzucha, a ponadto pozwala na „wyrobienie” talii osy. Do kupienia TUTAJ.

Ćwiczenie jest proste, zaś samo urządzenie nie zajmuje wiele miejsca. Dodatkową zaletą jest to, że ćwiczyć można nawet oglądając telewizję.

A Wy może korzystacie z jakichś innych urządzeń? Albo macie inne sprawdzone sposoby, dzięki którym można mieć płaski i wyrzeźbiony brzuch? Podzielcie się swoimi doświadczeniami.

Które najpopularniejsze składniki supresantów odchudzają?
Poznaj sekret afrykańskich buszmenów i chudnij - czyli jak działa Hoodia

FEEDBACK

siedemdziesiąt jeden − = sześćdziesiąt dwa