Co jeść, żeby szybko schudnąć?
4 (80%) 1 vote

Zastanawiasz się co jeść, żeby szybko schudnąć? Wyobraź sobie, że możesz jeść produkty smaczne, zdrowe sycące, a co najważniejsze odchudzające. Poniżej lista.

Od lat testuję je na sobie, ale ich pozytywny wpływ na odchudzanie potwierdzają też fachowcy, więc możesz być spokojna / spokojny te produkty odchudzają więcej osób, nie tylko mnie :-).

Śniadanie – co jeść, żeby szybko schudnąć?

Niezależnie od tego, czy wolisz śniadania angielskie z jajami i kiełbaskami, czy preferujesz lżejsze jedzenie, czyli na przykład jogurt z musli i owocami – wśród produktów spożywczych znajdziesz coś odchudzającego, coś idealnego dla siebie. Jeśli zastanawiasz się co jeść, żeby szybko schudnąć i przede wszystkim martwisz się o śniadania to propozycje dla ciebie:

jogurt – niezależnie od tego, czy wybierzesz ten najzdrowszy i najtłustszy, czyli grecki, czy preferujesz jogurty „odchudzające”, jeśli zaczniesz jeść je regularnie, są duże szanse na to, że naprawdę schudniesz. Z badań przeprowadzonych przez badaczy z uniwersytetu Harvarda wynika, że osoby jedzące jogurty są zdecydowanie szczuplejsze od innych. I to (uwaga) nie byle jakie badania, badano 120 tysięcy osób, a badania trwały dekadę. Spośród wszystkich zjadanych przez osoby badanie pokarmów, to jogurt pojawiał się najczęściej jako składnik sprzyjający odchudzaniu i / lub przynajmniej utrzymaniu wagi. JEDZ JOGURTY,

grejpfruty i jabłka – oczywiście sam jogurt może ci nie smakować i / lub nie zaspakajać w pełni apetytu na coś dobrego, nie dosładzaj go jednak, zamiast tego dodaj do niego cząstki grejpfruta lub kawałki jabłek, to owoce, które doskonale odchudzają, przy okazji – zapomnij o piciu soków na śniadanie, chyba że masz wyciskarkę i sama / sam te soki przyrządzasz, sok z kartonu to najgorsza opcja, NIE PIJ SOKÓW – JEDZ OWOCE,

jajka – aż roi się w nich od protein, a białka mogą zapobiec podjadaniu w ciągu dnia, w jednym z badań okazało się, że otyłe kobiety, które zjadały na śniadanie minimum 35 gram białek w postaci jaj z kiełbaskami (serio!) chudły znacznie szybciej od koleżanek zjadających mniej białek, nie obawiaj się kaloryczności takiego śniadania, białko przyspiesza metabolizm, a do jego przetworzenia potrzeba sporo kalorii. SYCĄCE WYSOKOBIAŁKOWE ŚNIADANIE TO PODSTAWA.

warzywa z patelni

Co jeść na obiad, żeby szybko schudnąć?

Myślisz, że masz niewielki wybór? Mylisz się. Obiad może być jednocześnie sycący i odchudzający. Co w takim razie jeść, żeby szybko schudnąć? Oto propozycje:

zupy – zaczynaj obiad od warzywnej zupy, z dowolnych warzyw, nie ma znaczenia czy będzie to zupa krem czy tradycyjna, im więcej jej zjesz, tym mniej zjesz na drugie, a o deserze całkiem zapomnisz; dobrze przyrządzona zupa jest smaczna i sycąca a poza tym ma stosunkowo niewiele kalorii, a jeżeli ugotujesz zupę kapuścianą, możesz być spokojny / spokojna – kapusta to w ogóle ekstra wynalazek, bo nie tylko nie tuczy, ale wręcz odchudza (zadbaj jedynie o to, by nie doprawiać jej tłustościami ani nie zagęszczać mąką, jako zagęszczacza spokojnie możesz użyć otrębów – są genialne!). ZAWSZE PAMIĘTAJ O ZUPACH,

fasole i soczewice – jedz je zamiast ziemniaków albo łącz je z warzywami, tworząc ciekawe dania jednogarnkowe. Jedząc fasolki, szybko się nasycisz, dostarczysz organizmowi ogromnych ilości błonnika i przede wszystkim białek, które odchudzają, do fasolek możesz spokojnie dodawać mięso, choćby odrobinę wołowiny – to też białko, które praktycznie w ogóle nie tuczy,

mięsa i ryby – jeśli nie wyobrażasz sobie obiadu bez mięsnego dodatku, to spokojnie jedz mięsa i ryby – byle bez ziemniaków i bez panierki, najlepiej je obgotować, a jeszcze lepiej upiec w sosie własnym z dodatkiem warzyw,

jedz dużo warzyw – piecz je, gotuj na parze, przyrządzaj z nich puree, to najlepszy sposób na dostarczenie sobie wszelkiej maści witamin i minerałów, dużych ilości błonnika, przeciwutleniaczy i generalnie substancji, które wspomagają nasze zdrowie, poza tym warzywa w zdecydowanej większości są bardzo nisko kaloryczne.

Kolacje – co jeść, żeby szybko schudnąć?

Na kolację też jedz białka, wybieraj produkty z listy wymienionej powyżej. Świetnym rozwiązaniem jest na przykład zjedzenie jajka z odrobiną warzyw gotowanych na parze, sałatka warzywna lub owocowa, pieczeń mięsna lub coś podobnego.

A kiedy masz ochotę na przekąskę?

Kiedy masz nieodpartą ochotę na zjedzenie czegoś „grzesznego” wybieraj przede wszystkim:

ulubione owoce (ale bez cukru i bez śmietany),

ciemną gorzką czekoladę – nawet jeśli wolisz czekoladę na słodko, z czasem przekonasz się i do tej gorzkiej, twój organizm zostanie oszukany przez intensywny smak kakao – poczujesz się jak po zjedzeniu słodyczy, a zjesz naprawdę mało kalorii,

orzechy – co prawda mają sporo kalorii, ale są przede wszystkim bogate w zdrowe kwasy tłuszczowe oraz witaminy i minerały niezbędne dla prawidłowego funkcjonowania organizmu, zapewnią ci energię i dobre samopoczucie na co dzień, bardzo pozytywnie wpłyną też na wygląd.

No i przede wszystkim nie jedz gotowych dań przygotowywanych z proszków, puszek, słoików etc. Fakt, że ich przyrządzenie zajmie ci niewiele czasu, ale one są napakowane dodatkami, które utrudnią ci odchudzanie.

PS Jeśli potrzebujesz inspiracji i listy konkretnych produktów zapoznaj się z postem 14 roślin odchudzających o udowodnionym działaniu część I i część II.

Kompulsywne Obżarstwo – Przyczyny i Jak Przestać Jeść?
Jak Schudnąć 10 kg w 2 miesiące? Historia z Życia Wzięta

Anita Jurkin

pozdrawiam :-)

1 Comment

Zostaw komentarz

FEEDBACK

czterdzieści jeden − = trzydzieści dwa