Chcesz schudnąć? Poznaj ćwiczenia na schudnięcie! 1.00/5 (20.00%) 1 vote

bieganie

Jak mantrę powtarzasz chcę schudnąć, chce schudnąć, chce schudnąć…. ale czy robisz coś w tym kierunku? A co należy robić? Przejść na dietę i ćwiczyć. Proste? Wcale nie, bo ani trwanie w rygorze dietetycznym, ani wytrwanie w rygorze aktywności fizycznej, wcale łatwe nie są. Przekonały się o tym (i przekonują na co dzień) dziesiątki, a może nawet tysiące osób na całym świecie, które bezskutecznie albo z mizernymi skutkami usiłują pozbyć się nadwagi.

Niestety i ja nie jestem w stanie podsunąć Ci stuprocentowo skutecznej recepty, bo ta recepta musiałaby być zindywidualizowana (dopasowana do Ciebie), ale chcę Ci podpowiedzieć, jaki rodzaj treningu pomoże Ci schudnąć najszybciej i najskuteczniej. Zacznę od treningów najkrótszych.

Chce schudnąć, ale nie mam czasu ćwiczyć – co robić?

Jeśli nie masz czasu (w przyczyny tego stanu rzeczy nie wnikam) możesz po prostu ćwiczyć metodą Tabaty. Jak wynika z badań ta forma treningu wyraźnie przyspiesza metabolizm, który długo po zakończeniu ćwiczeń utrzymuje się na dość wysokim poziomie, bardzo dobrze buduje kondycję, ale przede wszystkim zajmuje minimalną ilość czasu. Treningowi temu wystarczy poświęcić dosłownie kilka minut. Oczywiście trenując 4-5 minut dziennie nie zostaniesz wybitnym sportowcem, ale już to może Ci pomóc w zrzuceniu paru kilogramów i poprawie wydolności organizmu.

Jak schudnąć ćwicząc metodą Tabaty?

To proste – najpierw zrób kilkuminutową rozgrzewkę, następnie wybierz sobie ćwiczenie, które angażuje możliwie najwięcej mięśni (przysiady z hatlami, pady, pajacyk etc.). I teraz tak:

  • w ciągu 20 sekund wykonaj wybrane ćwiczenie tyle razy ile dasz radę (jak najszybciej, ale i jak najdokładniej),

  • przez 10 sekund odpocznij,

  • powtórz całość (ćwiczenie + odpoczynek) 7 razy.

Na koniec postaraj się wyciszyć i zrelaksować organizm.

To tyle i aż tyle. Jeśli się przyłożysz nawet Tabata da Ci nieźle popalić tyle tylko, że ćwiczenia trwają naprawdę krótko, więc odpada problem z wygospodarowaniem czasu na trening.

HIIT – interwałowe ćwiczenia na schudnięcie

HIIT to kolejne cwiczenia na schudniecie, które nie zajmą Ci dużo czasu. Trening tego typu powinien trwać około 25-30 minut. Wygląda podobnie do ćwiczeń wg Tabaty, bo składa się z interwałów czyli intensywnego treningu przeplatanego ćwiczeniami o mniejszej intensywności.

 

Trening oprzyj na dowolnych ćwiczeniach kardio. Możesz biegać, jeździć na rowerze, skakać na skakance. Przed treningiem wykonaj rozgrzewkę, potem przejdź do ćwiczeń o dużej intensywności (30 sekunt) i małej (15 sekund). Serie powtórz pięciokrotnie po czym wykonaj np. stretching – poświęć mu około 5 minut.

 

Trzy takie sesje w tygodniu powinny wystarczyć, by w ciągu kilkunastu dni (do miesiąca) pojawiły się zauważalne efekty.

Ekstrakt z zielonej herbaty kontra kapsułki zielonej kawy
Pas odchudzający - opinie ekspertów

Anita Jurkin

pozdrawiam :-)

FEEDBACK


8 − = pięć

− jeden = jeden