Chcę schudnąć 5 kg – jak się odchudzić?
4.5 (90%) 4 votes

odchudzane

Mam dla ciebie dobrą wiadomość – jeśli chcesz schudnąć 5 kg a nie przybierasz na wadze, to pozbycie się tej nadmiarowej piątki nie będzie wymagało od ciebie jakiegoś specjalnego katowania się dietami czy ćwiczeniami.

Masz dwa rozwiązania: albo zmienić lekko dietę (zmiany nie będą drastyczne), albo zwiększyć aktywność fizyczną.

Chcę schudnąć 5 kg, 10 kg, 15

Zakładasz, że chcesz zmniejszyć swoją wagę. Większość osób przechodzących na diety tak właśnie robi, ale zanim zaczniesz odchudzanie zwróć tylko uwagę na jedno: jeśli nadmiar kilogramów to skutek nadmiaru tkanki tłuszczowej – masz powód by się odchudzać, ale jeśli nadmiar stanowią mięśnie – zrezygnuj z odchudzania, chroń je, mięśnie są metabolicznymi piecykami, dzięki którym możesz pozwolić sobie na więcej dietetycznych grzeszków bez obawa o zagrożenie nadwagą.

Masz już pewność, że nadwyżka kilogramów bierze się z tkanki tłuszczowej? W takim razie do dzieła.

Jak się odchudzić nieznacznie zmieniając dietę?

To naprawdę łatwe do wykonania: przyjrzyj się swojej codziennej diecie i sprawdź ilość zjadanego na co dzień białka i, kolejna kwestia, czy białka dominują w śniadaniach i kolacjach.

Prawdopodpobnie nie, bo dieta przeciętnej Polki i przeciętnego Polaka, szczególnie śniadania i kolacje, składają się w głównej mierze z węglowodanów, są to wszelkiego rodzaju płatki, kanapki (chleb) z niewielką ilością produktów białkowych (mleko, jogurty, twarożki, jaja, wędliny i mięsa).

Jeżeli tak to wygląda i w twoim przypadku zamień pieczywo i płatki na jajka, mięsa, ryby i dodaj do tego trochę więcej niż trochę warzyw. Schudniesz tak szybko i łatwo, że nawet tego nie zauważysz.

Dlaczego ważne są śniadania i kolacje?

Zjadając na śniadanie węglowodany doprowadzasz do wyrzutu insuliny, której poziom, już po śniadaniu, dość szybko i drastycznie spada, przez co bardzo szybko pojawia się głód i konieczność zjedzenia czegoś sycącego (jeśli jesteś poza domem pewnie nie będzie to nic zdrowego). Sytość na dłużej, a na dodatek bardziej stabilną, zapewnisz sobie jedząc na śniadanie jajka, mięsa, warzywa.

 

Węglowodany na kolację nie są dobrym pomysłem z tego względu, że prawdopodobnie nie zdążysz ich spalić. Mogą budować twój podskórny tłuszczyk lub uniemożliwiać pozbycie się twojej pięcikilogramowej nadwagi. Jeśli zastąpisz je białkami doprowadzisz do tego, że twój organizm wykorzysta je w nocy w charakterze budulca dla tkanek, enzymów i hormonów. Dodatkowo białka przyspieszają metabolizm. Zamiast więc nocą tyć, będziesz chudnąć. Bez żadnego wysiłku.

 

Jak się odchudzić zwiększając aktywność?

Zacznij więcej chodzić. Zamiast jedzić samochodem – przejdź się. Zamiast korzystać z windy – wejdź po schodach. Zamiast oglądać telewizję na kanapie – wykonuj w tym czasie jakieś ćwiczenia. Sposobów na zwiększenie aktywności bez narażania się na godziny katorżniczych ćwiczeń jest naprawdę mnóstwo. Wystarczy, że trzy / cztery razy w tygodniu przespacerujesz się raźnym krokiem, a twój metabolizm przyspieszy i spalisz zapasy tłuszczyku. Oczywiście pod warunkiem, że większa aktywność nie stanie się pretekstem do zwiększenia ilości (i kaloryczności) zjadanych posiłków.

 

Stosując się do tych prostych zaleceń w ciągu 2 – 4 miesięcy zrzucisz swoje nadmiarowe 5 kilogramów.

Czy ekstrakt z zielonej kawy można kupić w każdej aptece?
Kilka sprawdzonych sposobów na odchudzenie brzucha

Anita Jurkin

pozdrawiam :-)

FEEDBACK

+ pięćdziesiąt trzy = 55