Rate this post

W dzisiejszym wpisie zaprezentuję kolejne diety, które są często stosowane. Myślę, że bez problemu zorientujesz się, która z diet jest dietą rozsądną, a która ze zdrowym rozsądkiem nie ma nic wspólnego.

Dieta zgodna z grupą krwi

Dieta zgodna z grupą krwi pojawiła się na początku lat dziewięćdziesiątych XX wieku. Jego twórcą jest dr Peter D’ Adamo. Ów człowiek przekonuje, że zapotrzebowanie na składniki odżywcze oraz aktywność fizyczną różni się u konkretnych osób, w zależności od grupy krwi. Zdaniem doktora D’ Adamo to właśnie z grupy krwi wynika, jaki tryb życia wiedli przodkowie. Powrót do „zakodowanej” w genach diety oraz aktywności ma zapoczątkować przypływ energii, wzrost odporności oraz  uzyskanie smukłej sylwetki.

Ludziom z grupą krwi „0” (którzy uważani są za potomków myśliwych) ma służyć jedzenie chudego mięsa (cielęciny), ryb (makreli, tuńczyka, szprota), owoców i warzyw (marchewki, szpinaku, banana, jabłek). Osoby te powinny wystrzegać się spożywania mleka, fasoli, makaronów. Najlepszym rodzajem aktywności fizycznej jest bieganie, jazda na rowerze, ćwiczenia z hantlami.

Osoby z grupą krwi „A” (którzy są potomkami rolników) powinny spożywać mleko oraz jego przetwory, ryby, kasze, tofu oraz sojowe mleko. Unikać należy mięsa oraz wszelkiego rodzaju używek. Wśród ćwiczeń zalecana jest joga, pilates oraz tai chi.

Ludzi z grupą krwi „B” to potomkowie koczowników. Z tego też powodu, chcąc pozbyć się kilogramów warto spożywać wołowinę, baraninę, ryby, zielone warzywa, jajka, mleko. Nie jest wskazane natomiast spożywanie drobiu. Warto ćwiczyć wszelkie sztuki walki, biegać na długi dystanse, chodzić piechotą.

Osoby z grupą krwi „AB” powinny zrezygnować ze zjadania pszenicy, żyta. W menu powinny znaleźć się natomiast ryby, rośliny strączkowe. Co do ćwiczeń – nie ma konkretnych polecanych, a więc można ćwiczyć to, co chcemy.

Z naukowego punktu widzenia, nie istnieje żadne uzasadnienie wyboru produktów spożywczych pod kątem grup krwi. Niemniej jednak dieta ta zaleca uprawianie aktywności fizycznej, co jest jej zaletą. Można przypuszczać, że sekret tego sposobu odżywiania się nie tkwi raczej w menu, lecz w wzmożonej aktywności fizycznej.

Cała prawda o Montignacu

Dietę Michela Montignaca można by określić mianem idealnego przygotowywania posiłków z produktów, które charakteryzują się niskim indeksem glikemicznym. Pierwsza faza diety, określana jest fazą odchudzającą. Spożywa się w niej pokarmy, które stanowią bogate źródło błonnika. Wskazane jest spożywanie umiarkowanej ilości białka pochodzenia zwierzęcego, oliwy z oliwek, tłuszczów rybnych. Druga faza tej diety przyczynia się do stabilizacji masy ciała. Posiłki w tej fazie przygotowuje się na bazie produktów, które charakteryzują się niskim indeksem glikemicznym. W obu fazach diety nie zachodzi konieczność skrupulatnego liczenia kalorii.

Dieta Montignaca zakłada spożywanie trzech posiłków dziennie. Przerwy między nimi nie powinny być dłuższe niż trzy godziny. Dwa posiłki powinny składać się z węglowodanów oraz białek, natomiast trzeci powinien być tluszczowy.

Mechanizm odchudzający tej diety polega na regulowaniu pracy trzustki oraz wydzielania insuliny. Rezultat odchudzania można osiągnąć poprzez redukcję produktów, które przyczyniają się do podniesienia poziomu insuliny, a więc cukru, białej mąki, słodyczy.

Dieta Montignaca jest sposobem odżywiania się, który mogą bez obaw stosować osoby, które chcą pozbyć się kilku zbędnych kilogramów. Jednakże trzeba uważać, bowiem zbyt duża ilość spożywanych węglowodanów może spowodować, że twoja przemiana materii się spowolni. Musisz uważać szczególnie wtedy, gdy prowadzisz siedzący tryb życia. Z tego sposobu odżywiania się powinny również zrezygnować osoby mające problemy z wątrobą, bowiem zbyt duża ilość spożywanych roślin strączkowych chorej wątrobie nie służy.

Cała prawda o modnych dietach: proszkowych, kopenhaskiej, kapuścianej i strażników wagi
Cała prawda o modnych dietach: dieta Atkinsa i Kwaśniewskiego

Anita Jurkin

pozdrawiam :-)

FEEDBACK


siedem + = 12

− dwa = jeden