błonnik witalny Fibre Select
Błonnik Witalny Fibre Select – Co to Takiego i w czym może pomóc? 4.75/5 (95.00%) 4 votes

Nie jestem jakąś wielką fanką błonnika, ale Błonnik Witalny to coś zupełnie innego. Bo chociaż w mojej diecie błonnika nie brak, nie brak też różnorodności i na błonnik jako taki średnio zwracam uwagę, to doskonale wiem, jak odżywiają się moi znajomi. Jedzą byle co, byle jak, byle gdzie i w tej całej „bylejakości” błonnika bardzo brakuje, że o witalności, jaką oferuje przede wszystkim błonnik >>>Fibre Select już nie wspomnę.

Błonnik w pożywieniu

Sporo się o nim mówi, więc zapewne dobrze wiesz, że błonnik jest bardzo ważnym składnikiem ludzkiej diety. Przede wszystkim bardzo dobrze wpływa na pracę przewodu pokarmowego, ale ma też inne właściwości zdrowotne.

Błonnik jest zawarty jedynie w roślinach. Produkty zwierzęce (nabiały, jaja, mięsa) nie zawierają go w ogóle. Dlatego też, jeśli twoja dieta obfituje przede wszystkim w nabiały i mięsa, a roślin zjadasz niewiele – błonnika może ci brakować.

Kolejna kwestia – na niedobory błonnika narażone są też osoby, które preferują jedzenie wysoko przetworzone (gotowe produkty) i produkty mączne z pełnego przemiału tj. na przykład jasne pieczywo, białe bułeczki, makarony. W tych produktach błonnika jest niewiele. Można go za to znaleźć sporo w pieczywie typu graham czy w pieczywie razowym oraz wszelkiego rodzaju kaszach no i oczywiście owocach i warzywach.

Przy tym wszystkim warzywa są jednak najwartościowszym źródłem błonnika, bo owoce oprócz błonnika zawierają też sporo cukru, a cukier w nadmiarze (nawet ten z owoców) wcale nie jest zdrowy.

Błonnik jako suplement, czyli dodatek do diety

Na rynku dostępne są dwa rodzaje błonnika: jeden to typowy błonnik pokarmowy zawierający na przykład pektyny jabłkowe bądź też same otręby (te można kupić w każdym sklepie spożywczym) oraz tzw. błonnik witalny, który jest droższy, ale też działa bardziej kompleksowo i ma dużo więcej zastosowań niż typowy błonnik.

O obecność w diecie błonnika pokarmowego powinny zadbać przede wszystkim osoby, którym tego składnika brakuje w pokarmach. Błonnik witalny jest natomiast w zasadzie dla każdego, bo każdy może odnieść korzyści zdrowotne dzięki jego niesamowitym właściwościom.

Czym jest zwykły błonnik pokarmowy a czym błonnik witalny?

Błonnik jest przede wszystkim substancją balastową. I to cecha zarówno błonnika pokarmowego jak i witalnego.

Obydwa błonniki są też podobne pod względem funkcjonalności, mianowicie:

  • przyspieszają pojawienie się uczucia sytości (zwiększają objętość posiłku lub napoju i to objętość bezkaloryczną),
  • blokują wchłanianie niektórych składników pokarmowych, ze szczególnym uwzględnieniem tłuszczów i węglowodanów,
  • obydwa błonniki wpływają korzystnie na perystaltykę jelit (przy odpowiednim spożyciu wody sprzyjają też wypróżnieniom,
  • obydwa błonniki sprzyjają oczyszczaniu organizmu i korzystnie wpływają na gospodarkę cholesterolem.

Jednak to błonnik witalny >>>Fibre Select jest lepszy, dlaczego?

Błonnik witalny Fibre Select, czyli czego brakuje zwykłemu błonnikowi

Błonnik jest po prostu błonnikiem – najczęściej jednego rodzaju. I niczym więcej. Tymczasem w błonniku witalnym Fibre Select znajdziesz aż 4 rodzaje najlepiej tolerowanego błonnika roślinnego, a mianowicie: błonnik z babki płesznik i jajowatej, błonnik z jabłek (i to mikronizowany) oraz błonnik z siemienia lnianego.

Te składniki zawierają dużo substancji śluzowatych, które doskonale zbierają wszystkie zanieczyszczenia z jelit.

Do tego dochodzi guma guar, która świetnie wypełnia i zagęszcza wszystkie potrawy, do których ten błonnik dodasz.

Poza nią w błonniku witalnym znajdziesz też łupinę nasienną babki jajowatej, no i to co najlepsze, a mianowicie: świetne prebiotyki tj. substancje sprzyjające rozwojowi i utrzymaniu korzystnej flory jelitowej.

Prebiotykami tymi są inulina i oligofruktoza z korzenia cykorii!

Mieszanka tych składników nie tylko działa jak zwykły błonnik tj. usprawnia perystaltykę jelit i daje uczucie sytości, ale przede wszystkim jest:

  • bardzo dobrze tolerowana przez organizm – takim błonnikiem witalnym na pewno sobie nie zaszkodzisz i nie podrażnisz jelit jak np. otrębami.

Stosując Fibre Select:

  • zadbasz nie tylko o to, by jelita dobrze pracowały i zostały oczyszczone z zalegających w nich złogów, ale zapewnisz im odpowiednie warunki do bytowania bakterii jelitowych, tych korzystnych, które nie tylko pomagają w trawieniu, ale też zapewniają odporność,
  • zapewnisz sobie źródło błonnika, które bez żadnych problemów będziesz mógł / mogła dodać do praktycznie każdego pokarmu czy każdego napoju i to bez uszczerbku dla smaku.

Błonnik witalny to moim zdaniem jeden z najlepszych sposobów na urozmaicenie każdego dania, każdego deseru czy każdego napoju i sposób na sprawienie, by zjadane pokarmy zyskały znacznie większe walory zdrowotne.

Taki błonnik możesz dodać praktycznie do wszystkiego!

Więcej informacji o błonniku witalnym Fibre Select znajdziesz >>> TUTAJ.

A ja za kilka dni podpowiem ci jak ja zjadam to cudo :-).

Mass Extreme – gdy dieta na masę to za mało
Kasza z sosem kalafiorowym z dodatkiem błonnika (obiad do 300 kcal)

Anita Jurkin

pozdrawiam :-)

FEEDBACK


− dwa = 4

siedem + dwa =