Rate this post
Źródło: Kwejk.pl

Źródło: Kwejk.pl

Bieganie świetnie odchudza świadczą o tym wychudzone sylwetki długodystansowców.

Czy warto biegać? Tak. Czy musisz biegać żeby schudnąć? Nie. Jeśli biegać nie lubisz i właśnie stoisz przed dylematem czy jest sens zmuszać się do biegów, czy lepiej znaleźć sobie inną aktywność mam nadzieję, że tym tekstem trochę ci pomogę.

Cały świat biega?

Biegają osoby z pierwszych stron gazet, celebryci, politycy, aktorzy, biegają biznesmeni, biega przeciętny Kowalski, biega blogosfera. Gdy tylko ktoś chce pokazać jaki jest fit, zdrów, aktywny i na czasie pokazuje to biegając. Więcej: wszystkim sprawia to niesamowitą frajdę.

W takich warunkach przeciętny Kowalski,a na pewno przeciętna ja – osoba, która stara się świadomie dbać o swoją kondycję i zdrowie, zaczyna odczuwać presję.

Przymierza się do biegania raz i drugi.

Coś nie pasuje. Coś nie wychodzi.

Bieganie nie sprawia przyjemności.

Ale próbuje się przełamywać. Biega. Czuje presję, bo nie lubi tego robić. Klnie i biega….

I nic z tego.

Przestaje biegać, bo to nie ma sensu, ale natychmiast pojawiają się wyrzuty sumienia, ta cholerna presja wynikająca jedynie z kreowania biegania na najlepszy ze sportów nie daje spokoju. Z moich obserwacji wynika, że otoczenie postrzega cię tak:

Biegasz? – Pełen szacun. Wszyscy cię podziwiają i przez to stajesz się kimś wyjątkowym.

Uprawiasz nordic walking? – Eee tam, spacerki z kijkami, to tak jakby nic nie robić.

Ale to wszystko nie ma znaczenia!

Naprawdę nie ma. W bieganiu chodzi o zdrowie, a jeśli to ono jest najważniejsze można uprawiać każdy rodzaj sportu. Pod jednym warunkiem – sport musi sprawiać przyjemność, inaczej wszystkie wysiłki o kant stołu potłuc – nie mają większego sensu.

Bieganie = TurboSpalanie = szybkie odchudzanie

Skuteczność biegania doskonale obrazuje infografika, którą zamieszczam poniżej.

 

Zauważ, że:

  • w trakcie biegu przełajowego spalamy 6 razy więcej kalorii niż w czasie spaceru,
  • nawet na trucht organizm wydatkuje ponad 2 razy więcej kalorii, niż na spacer.

Z punktu widzenia odchudzania się warto biegać.

Warto też biegać ze względu na zdrowie, bo bieganie angażuje całe ciało i świetnie buduje kondycję.

Długodystansowcy kontra sprinterzy

Jeśli zdecydujesz się na bieganie zwróć uwagę na dwie rzeczy – różnice w budowie długodystansowców i sprinterów. O co chodzi? Chodzi o mięśnie:

  • bieganie na długie dystanse wiąże się z katabolizmem – utratą części tkanki mięśniowej, jeśli ci na niej zależy wybierz sprinty,
  • jeśli chcesz wysmuklić ciało wybierz długie dystanse, po pewnym czasie zyskasz sylwetkę długodystansowca, jak już pisałam na wstępie oni są z reguły smukli i wychudzeni, ja w każdym razie solidnie zbudowanego maratończyka na oczy nie widziałam :-).

Nie biegam, bo nie lubię – co robić?

Na pewno nie warto załamywać rąk, ani tym bardziej zrezygnować z aktywności.

Ja osobiście tak mam. Nie biegam, bo nie lubię, próbowałam się przełamać, ale tego nie znoszę, nigdy nie znosiłam. Na WF zawsze wolałam gimnastykę, z bieganiem byłam na bakier. Do dziś mi to zostało, co nie znaczy, że od czasu do czasu nie próbuję.

Opcje są dwie

Jeżeli i ty chcesz mimo niechęci czy dotychczasowych niepowodzeń próbować, to proponuję ci marszobieg, typowy trening interwałowy. Kiedyś Shape wypuścił fajną ścieżkę dźwiękową ułatwiającą zadanie. Trening miał tytuł Cyber Kardio MT 1 (MT od marszobieg terenowy). Jeśli poszukasz w sieci może jeszcze uda ci się go gdzieś odnaleźć. Trening trwa ok. pół godziny i nie wymaga biegania non stop. Da się przeżyć i na początek jest w sam raz.

Jeżeli wiesz już, że biegać nie lubisz i nie masz zamiaru podejmować kolejnych prób – też dobrze.

Wróć jeszcze na moment do powyższego diagramu i zobacz, że:

  • w czasie nordic walkingu możesz spalić dużo więcej kalorii niż biegnąc średnim tempem,
  • równie dużo spalisz tańcząc.

Zauważ też, że i w czasie marszu z kijkami i w czasie tańca zaangażujesz w trening całe ciało.

Nie lubiąc biegania nic nie tracisz. Serio!

Co Ty na to? Masz jakieś własne uwagi do tematu? A może sprawdzony patent na bieganie?

Najprostsza na świecie dieta na płaski brzuch
Porównanie produktów Linea 20+, 30, 40 – składniki, cena, opinie

Anita Jurkin

pozdrawiam :-)

3 komentarze

Zostaw komentarz

FEEDBACK


8 − trzy =

dwadzieścia pięć − piętnaście =